PRESIDENTA DE LIMAK HOLDING, CONSTRUCTORA DEL FUTUR CAMP NOU

La presidenta de Limak, constructora turca del futur Camp Nou: «Aquest projecte és una gran oportunitat»

El semidesconegut grup turc s’ha adjudicat la renovació del Camp Nou davant l’oferta de dos consorcis constructors espanyols

La presidenta de Limak, constructora turca del futur Camp Nou: «Aquest projecte és una gran oportunitat»
2
Es llegeix en minuts

Ni FCC ni Ferrovial. Les dues empreses favorites que lideraven els consorcis per guanyar la construcció del nou Camp Nou es van veure superades per un semidesconegut grup familiar turc, present en negocis molt diversos –des d’una cadena d’hotel i sucs de fruita fins a cimenteres–; part del creixement de la seva activitat internacional procedeix de Rússia i, a més, és present als països del golf Pèrsic, els Balcans, l’Àfrica, Kosovo i Ucraïna, on va construir el metro de Dnipró.

Hi ha hagut diverses claus que han erigit Limak com a guanyadora, segons mitjans pròxims a l’acord. La més important: l’estreta relació financera entre la constructora i el banc d’inversió Goldman Sachs, responsable de buscar els 1.500 milions de finançament del nou Espai Barça. Una operació que el club blaugrana espera tancar aquest primer trimestre. La segona causa és que Limak es compromet, sota garanties, a acabar les obres en 18 mesos, enfront dels 36 mesos que prometien els aspirants espanyols.

Notícies relacionades

Una vegada guanyada la construcció del nou Camp Nou, la presidenta d’un dels principals grups empresarials turcs –5.000 milions de facturació esperada el 2023 i 46.000 empleats– somriu àmpliament quan se li pregunta sobre la reacció i els dubtes que han sorgit respecte a la capacitat de Limak per executar les obres, amb un cost de 960 milions. «No he pensat mai que seria fàcil. Ningú vol perdre part del pastís. No estic sorpresa per algunes reaccions, ja que tothom vol defensar els seus territoris. Quan vam intentar aconseguir l’aeroport de Lió, també vam ser vistos com exòtics a França per alguns mitjans», explica en la primera entrevista que concedeix a un mitjà espanyol.

¿Per què Limak, que fins ara mai no havia treballat a països d’Europa Occidental, decideix fer aquest pas? «Va arribar un moment en què vam decidir apostar per Europa Occidental i els Estats Units. A Turquia acabem de construir l’aeroport més gran del món en superfície –i el que més passatgers rep a Europa– i el pont penjant també més llarg del planeta, a més d’autopistes i altres infraestructures. Ara estem construint l’edifici que acollirà el Banc Central a Istanbul. Vam establir una companyia al Regne Unit i vam començar a estudiar projectes. A Europa Occidental hi ha infraestructures que s’estan quedant antiquades. Vam veure l’opció del nou estadi del FC Barcelona. Tenia un gran nom, sabíem fer aquest treball, el nostre equip tècnic va començar a analitzar l’oportunitat i vaig dir que endavant. Espanya és un país molt amigable per a Turquia». Limak fa gala del rànquing anual que publica Engineering News-Record, en què va assolir la posició 50 en facturació al món. El 2018 ocupava la 68a.