Balanç anual

L’aeroport de Barcelona recupera el 91% de les connexions intercontinentals que tenia abans de la pandèmia

L’anàlisi de l’Observatori de Trànsit Aeri de la Cambra de Comerç desgrana que encara falten vols per recuperar amb la Xina o Sud-amèrica

Level obre la competència en vols intercontinentals low cost al Prat

Level obre la competència en vols intercontinentals low cost al Prat

2
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

Aquesta setmana s’ha conegut el balanç anual de l’aeroport de Barcelona-el Prat i, sense sorpreses, s’ha confirmat que el 2022 ha sigut un bon any de recuperació, però el volum de passatgers encara no arriba al rècord del 2019, abans de la pandèmia. L’ Observatori de Trànsit Aeri de la Cambra de Comerç de Barcelona, una de les entitats més implicades en el creixement de la infraestructura metropolitana, ha fet aquest divendres la seva pròpia anàlisi, posant el focus en les connexions intercontinentals, un dels principals reptes als quals s’enfronta la instal·lació i que des de diversos àmbits lliguen a l’ampliació, com des de Foment, Pimec o els economistes.

L’any passat es van operar 43 destinacions intercontinentals des del Prat, quatre menys que les 47 que hi havia el 2019, abans de la pandèmia. Això representa una recuperació del 91% de les connexions de llarg radi, segons l’entitat. Les rutes que encara no s’han reactivat són les que connecten Barcelona amb tres de les destinacions principals a la Xina, com Pequín, Xangai i Hong Kong; i amb Lima, a Sud-amèrica. En canvi, els vols amb Amèrica del Nord s’han recuperat notablement. Quant al nombre de companyies aèries, actualment només es troben un 7% per sota el 2019, amb 112 davant les 121 de llavors.

Oferta notable de places

No obstant, asseguren des de l’Observatori, l’oferta de places de l’aeroport per a aquesta temporada d’hivern és alta, de més de 10 milions de seients, un valor gairebé prepandèmic, només un 2% inferior al del 2019, «cosa que indica una aposta de les aerolínies per l’aeroport de Barcelona», asseguren.

Notícies relacionades

L’aeroport Josep Tarradellas es manté com el setè europeu en trànsit total de passatgers aeris just per sota de Madrid. En el període gener-setembre del 2022 s’ha convertit en el segon aeroport europeu en trànsit amb origen-destinació al mateix aeroport, sol per darrere de Londres-Heathrow. A més, el percentatge de passatgers de connexió se situa en el 12% del total.

Fins al 2024-2025

Segons les prediccions d’Eurocontrol, la recuperació a escala general europea de l’operativa de prepandèmia no s’assolirà fins a la temporada 2024-2025. La inflació, l’augment del preu del combustible o la prolongació del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna han dibuixat un escenari més pessimista que en ocasions anteriors.