Alimentació

Torrons Vicens bat la seva marca precovid i preveu facturar aquest any més de 60 milions d’euros

  • La companyia, dirigida des d’aquest estiu per Àngel Velasco fill, calcula que dispararà un 70% els ingressos i es col·locarà un 30% per sobre del volum de negoci que va registrar el 2019

  • Entre els seus plans de creixement hi figura arribar als Estats Units i obrir botigues a Andalusia, Catalunya i el País Basc

Torrons Vicens bat la seva marca precovid i preveu facturar aquest any més de 60 milions d’euros

ÀNGEL GARCÍA

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

El camí de recuperació que va començar Torrons Vicens quan l’any passat el turisme va començar a circular gairebé amb normalitat, ha arribat a bon port: la torronera d’Agramunt (Lleida) ja n’ingressa més que abans de la covid i espera acabar l’any amb una facturació un 30% superior a la de llavors. La companyia preveu tancar el 2022 amb un volum de negoci de 65 milions d’euros, cosa que a més suposa un 70% més que el 2021.

Ho farà amb importants plans d’expansió sobre la taula: triplicar l’espai que ocupen els ametllers d’on treuen part de la matèria primera per elaborar el torró, obrir botigues a Andalusia, Catalunya i el País Basc, reforçar l’exportació, i aterrar als EUA. «Es tracta de trobar-hi un soci adequat, no un soci financer, sinó algú que entengui del negoci i que pugui desenvolupar-lo als Estats Units», explica l’actual propietari de Torrons Vicens, Àngel Velasco Herrero. Aquest empresari, que fins la meitat d’aquest any estava essencialment a càrrec de les vendes i el màrqueting del grup, acaba de quedar-se al comandament d’aquesta companyia familiar després de la mort del seu pare aquest estiu.

«Era una bicefàlia, anàvem tots dos a l’una», explica Velasco. L’únic que canvia ara és que ell passarà a encarregar-se també de les tasques de producció i innovació, que eren més cosa del seu pare, però quant a la resta, «l’única diferència és que abans pujava a Agramunt dues vegades per setmana i ara en pujo cinc». «És molta responsabilitat, però sé que estic capacitat per portar l’empresa cap endavant: la conec bé, és casa meva», explica aquest empresari.

El pla, en qualsevol cas, sembla clar: mantenir el camí que els ha portat a créixer any a any de 30% en 30%. «Quan vam comprar Torrons Vicens el 2000 jo ja era en el sector de l’alimentació i les xocolates i no els coneixia, ni tan sols sabia que a Agramunt es fessin torrons», diu Velasco. «A poc a poc, amb innovació, hem transformat el sector del torró», assegura un dels responsables que Torrons Vicens vengui aquest any un torró de Dònut. La clau, diu, ha sigut convertir-se en «els artesans del supermercat» i competir des d’allà amb la pastisseria.

Notícies relacionades

Així, si fa exactament 22 anys la seva família comprava una torronera de mig milió d’euros de facturació i 8 empleats, aquest any gestiona ja un volum de 60 milions d’euros i una plantilla de 400 treballadors.

Una campanya de Nadal assegurada

I, almenys de moment, no temen cap gir de guió, ni tan sols atesa la situació econòmica actual. Primer perquè si tot l’any ha anat bé, no hi ha res que els faci pensar que la campanya de Nadal anirà malament. Després, perquè el preu del torró pujarà segons ell, a tot estirar, un 6%, «res que pugui desincentivar greument la compra». Finalment, perquè el comportament en general de la gent no li sembla senyal d’enfonsament del consum. En qualsevol cas, ell compta amb el poder del torró i el Nadal. «Per Nadal la gent fa esforços: en anys de crisi els torrons sempre han crescut», assegura.