Canvis a la Generalitat
El Govern nomena el nou president de Ferrocarrils de la Generalitat
Territori substitueix Marta Subirà per l’economista Toni Segarra
El nou responsable afrontarà reptes com l’explotació de l’R-Aeroport o l’inici de les obres de l’L8

El Govern ha nomenat aquest dimarts l’economista Toni Segarra (Esplugues de Llobregat, 1966) com a president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) en substitució de Marta Subirà. Amb aquest canvi, un mes i mig després de la sortida de Junts de l’Executiu català, en l’àmbit de la Conselleria de Territori, que dirigeix Juli Fernàndez, ja només faltaria el nomenament del president del Port de Barcelona per rellevar Damià Calvet.
Segarra és llicenciat en Economia (1996) i diplomat en Administració i Direcció d’Empreses (1992) per la Universitat de Barcelona, ha desenvolupat la majoria de la seva carrera professional a la multinacional PepsiCo inicialment ocupant càrrecs a l’àrea de planificació i control financer, per a Espanya i Portugal, i més tard com a responsable de l’àrea de planificació estratègica per a PepsiCo France i posteriorment per a tot l’àmbit europeu.
Des de l’any 2015 ha liderat projectes de transformació en l’àmbit comercial i logístic a Rússia, Polònia, França, els Països Baixos i el Regne Unit.
Vinculat a Benestar i Família
Va ser secretari general del Departament de Benestar i Família (2004-2006) i ha sigut membre dels consells d’administració de Gestió d’Infraestructures SA (GISA) i de l’Entitat Autònoma de Jocs i Apostes.
Ha sigut membre del consell d’administració de l’empresa Ledmotive Technologies entre els anys 2019 i 2022. Actualment és patró de la Fundació Joia per a la inserció social i laboral de persones amb trastorns de salut mental, col·labora com a ‘business angel’ en la creació i gestió de diverses ‘start-ups’ i és consultor financer.
Canvis recents al Vallès
El nou president de FGC haurà d’afrontar el repte de gestionar l’R-Aeroport, que ara està construint Adif. En l’àmbit del Vallès, recentment s’han fet efectius els canvis en les freqüències dels serveis, cosa que no ha agradat a tothom, però que suposa la conversió de la línia en un metro.
Notícies relacionadesLa connexió d’aquesta línia amb la del Llobregat-Anoia, gràcies a l’L8, que connectarà la plaça d’Espanya amb Gràcia, a Barcelona, serà un altre dels projectes que es trobarà sobre la taula Segarra.
FGC també gestiona estacions d’esquí i aquest any s’ha anunciat que disposaran de wifi a les seves instal·lacions.
Trens Govern Canvis al Govern català Transport públic Transports Ferrocarrils de la Generalitat
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE