Reclamacions del Vallès per als FGC

El Vallès aplaudeix l’increment de trens de FGC però reclama prolongacions, zones tarifàries i viatges més curts

Sabadell vol que el tren arribi a Castellar, Terrassa integrar-se en la segona corona i FemVallès vol la connexió amb l’R-8

El Vallès aplaudeix l’increment de trens de FGC però reclama prolongacions, zones tarifàries i viatges més curts

ACN

3
Es llegeix en minuts
ACN

L’increment del nombre de trens de FGC que connectaran el Vallès amb Barcelona a partir del 9 de desembre ha sigut rebut amb satisfacció.

Però els principals municipis en nombre d’usuaris i habitants per on discorren les línies S-1 i S-2, així com l’associació FemVallès, consideren que encara hi ha camí per recórrer per fomentar l’ús del ferrocarril.

Per això reclamen aprofitar la millora del servei per poder abordar uns canvis que farien créixer el nombre de viatgers en detriment del vehicle privat.

Les freqüències de pas augmentaran i permetran unir Barcelona amb Sabadell i Terrassa cada cinc minuts i amb Sant Cugat del Vallès cada 2,5 minuts en hores punta.

Això suposarà que en les hores de màxima afluència es passarà de 22 a 24 trens per hora, mentre que la resta del dia es doblaran de 6 a 12.

Sabadell busca l’ampliació fins a Castellar

Això millorarà la connexió entre la capital catalana i les cocapitals del Vallès Occidental. A Sabadell aplaudeixen la mesura, però consideren que és necessari impulsar el transport públic amb més quilòmetres de vies.

«És necessari que s’ampliï la línia fins a Castellar del Vallès; això permetria treure el vehicle privat de la Gran Via», explica a l’ACN el primer tinent d’alcaldessa, Pol Gibert.

Aquesta petició del consistori sabadellenc se suma a la proposta històrica d’entitats comarcals d’ampliar el servei a altres localitats, un plantejament que permetria arribar al Vallès Oriental i a la seva capital, Granollers.

Així acabaria beneficiant municipis situats en el seu recorregut i eixos industrials, com el de Riera de Caldes.

Terrassa vol entrar a la zona 2

Terrassa també veu com la millora beneficiarà la mobilitat dels usuaris que van i venen amb origen o destí a la ciutat, però destaquen que hi ha un greuge històric que encara no s’ha resolt.

«Seguirem reivindicant que hauríem de formar part de la zona tarifària 2. Estem en la 3 i ens van dir que aquesta situació canviaria l’any següent que es posés en marxa la T-Mobilitat. Esperem que sigui així» , destaca la tercera tinenta d’alcalde, Lluïsa Melgares.

Sant Cugat, satisfeta

Qui es mostra del tot satisfeta és l’alcaldessa de Sant Cugat del Vallès, Mireia Ingla, ja que per la ciutat passaran trens cada 2,5 minuts en hora punta.

«Els usuaris estaven molt descontents en hora punta», destaca, atesa l’alta demanda que té el servei a la ciutat.

Amb un total de 7 estacions de FGC a la localitat, assegura que el servei es converteix sens dubte en un metro local. Actualment, Sant Cugat ja està integrada en la zona tarifària 1.

Es demanen viatges més curts i connexions amb Rodalies

L’associació FemVallès ha fa anys que reivindica millores en la xarxa ferroviària de l’entorn metropolità de Barcelona, on hi ha un desplaçament constant de viatgers que circulen entre la capital catalana i una de les comarques amb més mobilitat habitual amb la ciutat.

Ara veuen l’increment de freqüències com una oportunitat per fomentar el transport ferroviari, però adverteixen que caldrà implementar noves millores a curt termini.

«Hi ha més trens, però els trajectes són més llargs»

«Els trens pararan en totes les estacions, una cosa que fins ara no es feia, de manera que incrementarà la durada del trajecte», explica Manel Larrosa, portaveu de FemVallès.

No obstant, es guanyarà aquell temps que el viatger no haurà d’invertir esperant a l’estació gràcies al pas constant de combois.

Per això insta a buscar mecanismes que permetin reduir els trajectes estudiant noves mesures, com que hi hagi estacions que no siguin de parada obligatòria per a tots els trens.

Connectar FGC amb Rodalies, assignatura pendent

Amb tot, recalca que ara és el moment d’estudiar una vegada per sempre la creació de nodes que permetin connectar les línies S-1 i S-2 amb l’R-8 de Rodalies.

Notícies relacionades

«Això permetria incrementar encara més el volum d’usuaris del tren», diu Larrosa, que considera una oportunitat la millora de les freqüències en els FGC per fer el pas.

Això, insisteix, seria possible realitzant obres de pressupostos reduïts per enllaçar les estacions de FGC ja existents en la intersecció amb l’R-8, on hi ha parades relativament pròximes al possible punt d’enllaç.