Canvis en la Generalitat
El Port de Tarragona ja té president mentre busquen candidat per al de Barcelona
El conseller de Territori adverteix que el relleu a la capital catalana es produirà «les pròximes setmanes»
L’arquitecte Saül Garreta substitueix Josep Maria Cruset i avança que treballarà amb continuïtat i buscant el consens
El Port de Tarragona ha oficialitzat aquest dijous el seu canvi de president, després de la marxa de Junts del Govern i els canvis en les conselleries. L’arquitecte Saül Garreta (Tarragona, 1972) substituirà Josep Maria Cruset al capdavant de l’autoritat portuària, una vegada el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ratifiqui el nomenament que va aprovar el Govern dimecres. Mentrestant, al Port de Barcelona continuen esperant el recanvi de Damià Calvet.
L’acte de relleu al port de Tarragona ha estat presidit pel conseller de Territori, Juli Fernàndez, que ha de ser qui designi el futur president de l’autoritat portuària barcelonina, així com les presidències de diverses empreses que depèn orgànicament del Departament. Algunes tenen gran pes, com Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Incasòl, Infraestructures.cat, Cimalsa o Ports de la Generalitat, entre d’altres.
Decret d’estructura aprovat
Quan se li ha preguntat pel Port de Barcelona, el conseller Fernàndez ha respost que el futur nomenament es produirà «les pròximes setmanes» i que els primers a conèixer el substitut o substituta seran el Govern i el mateix Calvet. De fet, els canvis en el Govern, amb la reorganització de competències, s’han culminat aquesta mateixa setmana amb el decret d’estructura que es va aprovar en el Consell Executiu de dimecres.
Al capdavant del Port de Barcelona encara continua Damià Calvet, que ha ocupat el càrrec durant el mandat del vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, que precisament el va succeir al capdavant del Departament. En el consell d’administració del port barceloní que es va celebrar aquest dimecres només hi va haver un canvi en la cúpula, que tenia a veure amb el Port Vell.
El relleu del Port de Barcelona el proposa el Govern a l’Estat i posteriorment es publica en el BOE, una cosa que també ha de passar els pròxims dies amb el de Tarragona.
Una infraestructura estratègica
En l’acte d’aquest dijous a Tarragona, el president sortint, Josep Maria Cruset, ha felicitat Garreta i ha agraït al conseller la bona sintonia en el traspàs. I ha dedicat les seves primeres paraules a valorar la importància de les instal·lacions: «Si avui tanquéssim la bocana del port de Tarragona de sobte, hi hauria molts nervis perquè al cap de molt poc faltaria l’aliment de 20.000 animals de Catalunya i Aragó i a continuació fallaria la cadena de proveïment de primeres matèries».
Garreta ha assegurat que el seu propòsit és continuar la tasca del seu antecessor i, sobretot, buscar el consens en els assumptes més delicats, com per exemple el debat sobre els creuers, en el qual no ha volgut donar la seva opinió de manera taxativa.
Segona àrea metropolitana del país
Notícies relacionadesTambé ha agraït la confiança i ha mostrat la seva «determinació» per continuar portant a terme els reptes d’una infraestructura estratègica, i ha reivindicat, a més, la seva posició com a segona àrea metropolitana de Catalunya, tot i que «ens costa exercir aquest lideratge», ha lamentat.
El conseller Fernàndez ha reconegut el treball fet per Cruset i li ha agraït la seva vocació de servei. Tot seguit ha mostrat la seva confiança en el nou president, de qui ha destacat els seus «coneixements en matèria urbanística», cosa que li hauria de servir per «mirar de millorar la relació amb el seu entorn».
Saül Garreta Port de Tarragona Corredor mediterrani Tarragona Govern Província de Tarragona Port de Barcelona Obra pública Infraestructures Ports
- Grans ciutats Un xinès que viu a Barcelona explica les diferències que veu amb Madrid: "Es respira un ambient trist..."
- Escacs El prodigiós adolescent indi
- Turisme El poble més bonic del món és a Catalunya, segons l'Organització Mundial del Turisme
- Mobilitat interurbana El pla més complicat de Rodalies
- Política i moda Deixeu de grapejar-nos