Nous negocis

El propietari de Desigual entra en el capital de GoodNews, que capta 11 milions per créixer

El propietari de Desigual entra en el capital de GoodNews, que capta 11 milions per créixer

GoodNews

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Primera operació important del nou curs a l’ecosistema emprenedor barceloní. La cadena de quioscos i sobretot venda de cafè per portar GoodNews acaba de tancar una ronda de finançament per la qual capta 11 milions d’euros per continuar creixent. L’operació l’han liderat el fundador de Desigual, Thomas Meyer, que s’incorpora com a soci de la companyia, i el fons del conegut inversor Javier Rubió, Barlon Capital, que és també darrere de ‘start-ups’ catalanes com Paack, Housfy o Vicio. Aquest ja formava part del capital de l’empresa fundada per Jan Barthe Cuatrecasas, igual que altres inversors previs com Óscar Pierre (Glovo) o Inés Puig, que també repeteixen en aquesta ronda. 

El pla de la companyia és destinar els diners a continuar creixent, no tant obrint nous punts de venda, que també, sinó incorporant nous productes a l’oferta (les begudes vitaminades, per exemple) i aprofundint en l’estratègia de venda sota subscripció.

GoodNews va posar en marxa a finals de l’any passat un sistema pel qual envien als clients que així ho vulguin cafè a l’engròs a casa seva. La idea per als pròxims mesos és estendre aquest model de subscripció digital tant en cases com en oficines d’Europa.

Indústria en revolució

«El múscul financer amb què ara comptem ens permet entrar en nous segments i ampliar la nostra oferta de productes i serveis», sintetitza Barthe. «La indústria del cafè i les begudes saludables està vivint una autèntica revolució i la nostra missió és liderar-la a Europa: en els últims anys s’ha posat el focus en l’origen del cafè, ara creiem que ha arribat el moment de posar el focus en com el cafè pot aportar valor a la salut de l’ésser humà», indica l’empresari en un comunicat, on també celebra haver-se convertit «en la principal ‘start-up’ de cafè d’Europa».

Notícies relacionades

Ho és, segons l’empresa, tant per volum d’inversió captada des del seu naixement (15 milions d’euros) «com per la seva influència i innovació en el seu model de negoci».

Quant als objectius al terreny físic, l’empresa preveu continuar afegint també nous punts de venda. Per ara compta amb 21 quioscos repartits entre Barcelona, Madrid i París. Un altre dels seus plans de futur és ampliar la plantilla de les 90 persones actuals a 100 de cara a final d’any.