Banca

Imagin arriba als 4 milions d’usuaris, un 36% més que fa un any

El neobanc de Caixabank té una quota de mercat de gairebé el 13%, un percentatge que el col·loca al capdavant del rànquing a Espanya i a cinc punts d’avantatge de la resta

zentauroepp42277367 barcelona  23 de febrero de 2018   imagincaf   organizan cre180228172838

zentauroepp42277367 barcelona 23 de febrero de 2018 imagincaf organizan cre180228172838 / RICARD FADRIQUE

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Imagin, el neobanc i plataforma de serveis digital de CaixaBank, ja té 4 milions d’usuaris. Són, segons anuncia l’empresa aquest dimarts per celebrar el segon any d’activitat del servei tal com està dissenyat avui dia, un 36% més que fa un any. I, de fet, la xifra creixia llavors un 20%. A la pràctica, això significa que la companyia ha guanyat uns 900.000 usuaris entre l’estiu de l’any passat i aquest, un volum que la manté al capdavant dels neobancs i ‘fintechs’ amb més quota de mercat.

D’acord amb Smartme Analytics, Imagin controla un 12,9% d’aquest negoci a Espanya i està a més de cinc punts de distància de les següents: Openbank, Revolut, Rebellion Pay, Goin o N26. L’any passat, la plataforma ja ocupava aquesta posició al rànquing, tot i que llavors controlava una petita part més del pastís (més d’un 15%).

Sigui com sigui, el banc celebra que és una de les aplicacions amb més usuaris actius en els últims dotze mesos. I en aquest cas, el creixement des de començaments d’any és del 40%. A més, segons aquesta radiografia, dos de cada tres usuaris accedeixen a l’aplicació més de tres vegades a la setmana de mitjana. «Com a dada significativa del volum d’activitat, el juny del 2022 es van arribar a registrar més de 30 milions d’accessos a l’aplicació en tan sols un mes i es van fer més de 6,7 milions d’operacions mensuals a través de Bizum», afegeix l’empresa en un comunicat.

Operacions a la plataforma

Notícies relacionades

Segons el seu propi balanç, la mitjana d’edat dels usuaris de la plataforma se situa als 25 anys i 9 de cada 10 dels clients han fet operacions a través de la plataforma en els últims sis mesos. D’aquests, més de 840.000 han utilitzat el pagament a través del mòbil, per exemple.

De tota manera, en aquest mateix text, el neobanc matisa que ser usuari d’Imagin no implica necessàriament estar donat d’alta com a client bancari. «El creixement d’Imagin respon a l’estratègia d’impulsar la fidelització dels seus usuaris a través de la creació de serveis digitals, financers i no financers», conclou l’entitat. Entre altres coses, la plataforma ha tret aquest any el seu propi espai al metavers.