Turisme

Maroto firma l’acord amb Netflix per «fer de les pel·lícules i sèries filmades a Espanya un recurs turístic»

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme vol donar un impuls al sector que ajudi que es recuperi

Maroto firma l’acord amb Netflix per «fer de les pel·lícules i sèries filmades a Espanya un recurs turístic»
2
Es llegeix en minuts

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, i el codirector executiu de Netflix, Ted Sarandos, han firmat un acord per «utilitzar les sèries i pel·lícules gravades a Espanya com un recurs turístic» que ajudi el sector a recuperar-se després de la forta caiguda de la demanda internacional derivada de la crisi sanitària de la Covid, com va avançar EL PERIÓDICO.

Algunes de les noves produccions previstes a Espanya són la sèrie Jaguar a Almeria; Fira a Barcelona, Cadis i Huelva; Tú no eres especial a Navarra; Intimidad a Bilbao i Bienvenidos a Edén a Lanzarote i Barcelona. També pel·lícules com Fuimos Canciones o Las niñas de cristal a Madrid; La Bestia a Terol, Centauro en diferents localitzacions de Catalunya i Aragó o A través de mi ventana a Barcelona.

La ministra Reyes Maroto ha destacat en nombroses ocasions la seva aposta per construir un turisme «de més qualitat, desestacionalitzat i vertebrador del territori» que permeti afegir al «sol i platja altres productes turístics atractius i que sumin valor al sector». I segons apunta en un comunicat el ministeri, la col·laboració entre Netflix i Turespaña pretén enfortir el vincle entre la producció audiovisual a Espanya i el turisme amb l’objectiu de «crear sinergies i contribuir a la recuperació del país, reforçant la marca turística Espanya i ampliant el coneixement de la riquesa i diversitat cultural del nostre país».

Notícies relacionades

«Cal orientar la promoció i el màrqueting turístic allà on hi ha els consumidors i a aquelles plataformes i canals que modulen l’opinió dels consumidors, en el nostre cas dels viatgers», ha assegurat el director general de Turespaña, Miguel Sanz. L’estudi Impacte dels Serveis Internacionals d’Entreteniment en l’Afinitat Cultural i el Turisme, realitzat per la plataforma d’entreteniment, reflecteix que «el consum de contingut espanyol augmenta l’interès i l’afinitat cap a molts elements de la nostra cultura oferint un gran potencial per incrementar el turisme al país».

A més, dins de l’acord, Netflix ha llançat un vídeo promocional a les xarxes socials, dins del seu acord amb Turespaña, mostrant els racons més icònics a través de fragments de les pel·lícules i sèries d’aquesta plataforma sota el títol ¿Com diries que és Espanya sense dir-ho? «Espanya és sobretaula fins al sopar, revetlles, segles d’història, platja tot l’any, tot i que l’aigua estigui gelada. És la sensació que no t’has muntat una pel·lícula perquè aquí la vida és així, per això les nostres històries connecten amb tot el món», diu el vídeo.