Vacances ‘extres’

Nissan pararà 15 dies la planta de la Zona Franca per falta de microxips

  • La companyia no ha hagut de desatendre entregues per ara, però es veu obligada a reajustar els volums de producció per la crisi dels semiconductors.

  • La marca japonesa presenta avui la tercera generació del Qashqai, el gran èxit de la dècada, en què el centre tècnic de Barcelona ha jugat un paper clau.

Nissan pararà 15 dies la planta de la Zona Franca per falta de microxips
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El dia en què Bruno Mattucci, conseller director general de Nissan a Espanya i Portugal, ha presentat la tercera generació del seu supervendes Nissan Qashqai, la companyia ha anunciat que avançarà 15 dies les vacances dels seus empleats de la planta de la Zona Franca com a conseqüència de la falta de subministrament de microxips per al seu model Navara i e-NV200. Responsables de la direcció de l’empresa han comunicat als treballadors que pararà la producció del 19 al 30 de juliol a causa de la falta de components semiconductors, amb la qual cosa oferiran així uns dies ‘extres’ abans de l’aturada habitual de l’agost.

Els treballadors s’acolliran a les mesures de flexibilitat interna que es contemplen al conveni pensades per ajustar la producció a les necessitats i problemes com el de la falta de components. La planta de la Zona Franca tancarà definitivament les portes el 31 de desembre i, en el dia d’avui, la comissió de reindustralització encara està estudiant possibles alternatives a l’espai que ocupa actualment la fàbrica de la marca japonesa.

El nou Qashqai

La fàbrica, malgrat el tancament anunciat fa un any, continua sent estratègica per a la companyia. De fet, el nou Nissan Qashqai, ha sigut protagonista a la Zona Franca, ja que el centre tècnic que la marca té ubicat a Barcelona ha sigut l’encarregat de desenvolupar l’adaptació del nou motor 1.3 de gasolina que tindrà el tot-camí estrella de la companyia. El nou motor és l’encarregat de treballar conjuntament amb la tecnologia d’electrificació del sistema Nissan e-Power, que s’estrenarà a Europa amb aquest model, i que es llançarà a Espanya a principis del 2022. L’e-Power, una tecnologia que consisteix a aportar constantment la força motriu des d’un motor elèctric que s’alimenta d’un motor de combustió, arribarà al mercat també per a altres models de la marca com ja passa al Japó.

Aquesta adaptació, realitzada al centre tècnic barceloní, ha permès afinar al gust i a la manera de maneig del conductor europeu el calibratge dels vehicles, segons apunta el vicepresident de màrqueting i vendes de Nissan a Europa, Jordi Vila. A més, el Qashqai també compta amb una altra aportació ‘made in Spain’ com són els discos de fre produïts a la planta de Nissan a Cantàbria.

Notícies relacionades

Bruno Mattucci, reconeix que el «Qashqai suposa un pas endavant en la història de l’electrificació de Nissan ja que la unirà al millor dels crossovers. A més, a Nissan, entenem l’electrificació d’una manera diferent. No pensem que es tracta només de posar un motor elèctric i unes bateries, no, es tracta de desenvolupar un ecosistema que va més enllà del mateix cotxe elèctric. Pensem en el desenvolupament d’infraestructures de recàrrega, projectes d’economia circular amb la reutilització de les bateries. També cal recordar que el Leaf és l’únic model elèctric a Europa que està certificat per actuar com a VTG (‘vehicle to grid’) i funcionar com a emmagatzemador i acumulador d’energia, que la pot passar de nou a la xarxa quan calgui».

Més electrificació

De cara al futur, amb les normatives europees cada vegada més estrictes, Nissan continuarà desenvolupant la seva proposta d’electrificació fins al 2030. quan tota la seva gamma comptarà amb versions elèctriques. En aquest sentit «traurem hibridació per al Nissan Juke –que ara només té un motor de gasolina–, col·locarem l’e-Power al Qashqai i al X-Trail que arribarà, i traurem el Nissan Ariya 100% elèctric», assenyala Mattucci.

Temes:

Etric Nissan