Aturada en l’atenció telefònica

Serveis mínims del 100% en la vaga del 112 durant la revetlla de Sant Joan

  • El Departament de Treball fixa que els centres d’atenció telefònica hauran de prestar el servei tal com estava previst per a aquesta data, independentment de l’aturada convocada per CGT

Barcelona 21/06/2020 Sociedad.Regreso a la normalidad.AEROPUERTO T1.Jóvenes vuelven de su erasmus en VARSOVIA tras la pandemi

Barcelona 21/06/2020 Sociedad.Regreso a la normalidad.AEROPUERTO T1.Jóvenes vuelven de su erasmus en VARSOVIA tras la pandemi / Manu Mitru (Delegaciones)

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Departament de Treball ha fixat uns serveis mínims del 100% per a la vaga convocada en el servei d’atenció telefònica 112 durant la revetlla de Sant Joan. La conselleria dirigida per Roger Torrent ha ordenat a Ferrovial Servicios S.A., l’empresa gestora de la licitació pública, que ha de garantir «el manteniment del servei previst per a aquesta data», segons consta a l’edicte publicat aquest dimarts, en la jornada prèvia a la vaga. La festivitat de Sant Joan és la nit en què el servei 112 rep més trucades en tot l’any.

Notícies relacionades

El sindicat CGT ha convocat aturades als centres de Zona Franca i Reus, als quals estan cridats 212 treballadors, per protestar contra les condicions de treball que manté la gestora Ferrovial. Els convocants consideren que els actuals volums de plantilla són insuficients per cobrir l’atenció al conjunt del territori, especialment en moments d’alta intensitat. La nit de Sant Joan és el màxim exponent d’aquests pics de treball, ja que durant aquesta jornada es reben una mitjana del 600% més de trucades que en una nit ordinària; segons ha constatat Treball en la seva ordre de serveis mínims.

Treball ha considerat que la garantia del servei d’atenció telefònica preval sobre el dret de vaga dels treballadors i, per tant, que tota la plantilla havia d’estar disponible per donar compliment als serveis mínims. Des de la CGT han considerat el 100% de serveis mínims una vulneració del dret de vaga i han destacat que malgrat que la Generalitat considera essencial i indispensable un servei com el 112, això no ho vegi incompatible amb la gestió del mateix servei per una empresa privada.

Temes:

Vagues