Balanç de resultats

Cirsa va perdre 254,6 milions el 2020

La multinacional va aconseguir uns ingressos de 842 milions l’any passat en plena pandèmia, el 47% menys

22787768 591

22787768 591

2
Es llegeix en minuts

Cirsa, la primera companyia del sector del joc a Espanya, va registrar un resultat net negatiu de 254,6 milions d’euros el 2020, davant els números vermells de 6,66 milions d’euros registrats el 2019, segons les dades comunicades aquest dijous. La multinacional amb seu a Terrassa i controlada pel fons Blackstone va obtenir el 2020 un benefici operatiu de 126 milions d’euros (-73%), dels quals 51 milions van correspondre a l’últim trimestre de l’any, quan es va recuperar parcialment l’activitat frenada per la pandèmia. Els ingressos d’explotació es van situar en 842 milions d’euros (un 47% menys que el 2019), 211 dels quals es van generar d’octubre a desembre.

Després d’un gran inici d’any amb uns resultats al gener i febrer d’un +28% respecte a l’anterior exercici, com a conseqüència de la Covid-19 l’activitat del Grup es va veure fortament afectada durant el mes de març, pel tancament generalitzat de totes les seves operacions al món, així com pels posteriors i constants tancaments durant la resta de l’exercici. Malgrat la forta reducció de la capacitat operativa (45% menys d’hores productives que en un any convencional), el grup va aconseguir reduir l’impacte en els ingressos i en els resultats gràcies a un pla de contenció de costos que va permetre consolidar un 60% d’estalvi i elevats nivells de liquiditat durant tot l’exercici.

Cirsa opera a nou països. Gestiona 151 casinos, més de 83.000 màquines recreatives, 79 sales de bingo, 237 salons, prop de 3.000 punts d’apostes esportives i la divisió industrial, que integra els processos d’investigació, disseny i fabricació de màquines recreatives i de sistemes de gestió de sales de joc i interconnexió de màquines. Així mateix, compta amb llicències de joc ‘online’ a Espanya i Colòmbia.

Notícies relacionades

La companyia ha invertit més de 6 milions d’euros en mesures de prevenció i seguretat sanitàries, i el seu pla «Joc Segur» i altres mesures adoptades per la companyia li han permès ja en el quart trimestre del 2020 assolir els nivells d’ingressos per hora que tenia abans de la pandèmia. Alhora, la multinacional ha recorregut a instruments com els ertos i ha aplicat programes de controls de costos que li han permès retallar dràsticament els seus costos fixos i variables.

Les restriccions per la Covid-19 han afectat el negoci de casinos, salons i bingos, així com el de les màquines de joc ubicades a l’hostaleria, però Sportium, la seva marca d’apostes, va mantenir un «bon nivell d’activitat», amb el canal digital «plenament operatiu», apunta el grup.

Temes:

Empreses