PEL CORONAVIRUS

Els supermercats ajuden les persones grans amb les compres

Les cadenes de supermercats oferiran assistència personalitzada per facilitar l'accés a botigues

GRAF9887. MADRID, 14/06/2018.- Fachada del Corte Inglés de Callao. El Consejo de Administración de El Corte Inglés aborda hoy la destitución de su presidente, Dimas Gimeno, quien ha anunciado ya su decisión de impugnarlo. EFE/Luca Piergiovanni

GRAF9887. MADRID, 14/06/2018.- Fachada del Corte Inglés de Callao. El Consejo de Administración de El Corte Inglés aborda hoy la destitución de su presidente, Dimas Gimeno, quien ha anunciado ya su decisión de impugnarlo. EFE/Luca Piergiovanni / Luca Piergiovanni (EFE)

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Firmes de supermercats a Espanya han instaurat mecanismes per facilitar les compres dels clients més grans, atemorits per l’impacte que el contagi de coronavirus té en les persones d’edat avançada. En aquesta línia, el grup El Corte Inglés ha posat en marxa mesures dirigides especialment a aquest col·lectiu. Firmes com Caprabo, Condis o Bon Preu també han aprovat mesures d’aquest tipus. 

En concret, el Grup El Corte Inglés ha posat en marxa mesures addicionals de protecció i ajuda a les persones grans i més vulnerables davant la situació d’alerta sanitària que viu la societat en el seu conjunt. Habilitarà, als seus supermercats i àrees d’alimentació, línies de caixa especials per a persones més grans de 65 anys, i se’ls donarà prioritat en el moment de fer la compra per agilitzar les seves gestions i que s'estiguin fora de casa seva el menor temps possible. Així mateix, les persones de més de 65 anys tindran accés preferent a l’establiment comercial durant la primera hora d’obertura, és a dir, de 10 a 11 hores als centres d’El Corte Inglés i Hipercor, i de 9 a 10 hores als supermercats Supercor.

Un supermercat de Caprabo.

La firma de distribució Caprabo ha decidit implantar, a partir d’aquest divendres, un servei especial per a persones grans i amb necessitats especials. El nou servei s’implanta des de l’entrada a la botiga i a l’interior del supermercat, amb l’assistència personalitzada per fer la compra de manera segura per a la seva salut. Caprabo té una xarxa de més de 300 supermercats a les quatre províncies de Catalunya i en la companyia hi treballen unes 7.000 persones. Les persones més grans de 65 anys, les persones amb mobilitat reduïda i les que necessitin anar acompanyades podran entrar a comprar sense espera per una cua específica en horari de 9 a 10 del matí. A l’interior de la botiga tindran prioritat en el torn de compra de productes frescos, amb l’objectiu d’evitar temps d’espera i minimitzar riscos per a la seva salut. En el moment del pagament també disposaran de caixes prioritàries pròpies. El personal de botiga aconsellarà sobre les mesures preventives per fer la compra de forma segura i faran l’acompanyament, donant recolzament, si fos necessari.

Les cadenes també estan millorant la connexió entre les formes de compra ‘online’ i les ‘offline’. El Corte Inglés, per exemple, ha reforçat els serveis ‘online’ i telefònic amb recollida de mercaderia a l’aparcament dels centres comercials, cosa que evita el contacte físic. Com a resposta a les persones que no disposen d’accés a internet o que desitgen una atenció personalitzada i a distància, El Corte Inglés ha reforçat també el servei telefònic amb noves línies a disposició dels ciutadans. Els telèfons habilitats són el 901 930 930 per a supermercat, i el 900 533 433 per a un altre tipus de productes.

Caprabo també fomentarà entre aquests col·lectius el servei d’encàrrecs. Per poder aplicar aquesta compra prioritària per a persones grans, Caprabo recomanarà als clients la compra general a partir de les 10 hores. Aquesta setmana, Caprabo ha notificat l’horari dels seus supermercats, que obren des de les nou del matí i fins a les 20 hores.

Notícies relacionades

Tots els supermercats han reforçat els serveis de neteja amb desinfecció de superfícies; s’ha aplicat una protecció més gran als expositors de productes frescos; s’ha reforçat el proveïment de productes frescos i de rebost; i s’ha generalitzat entre empleats i clients l’ús i disposició de guants i solució hidroalcohòlica.

De la mateixa manera, també s’ha establert una limitació específica d’aforament per a cada una de les botigues, en alguns casos amb zones d’espera a l’exterior. I també s’insta els clients que facin els pagaments amb targeta bancària i mòbil, per evitar l’ús de bitllets i monedes.