Informe
Girona i Lleida, motors de l’economia catalana el 2024
L’Anuari Comarcal del BBVA destaca que el sector serveis suposa un 75% de l’activitat
La Catalunya Central registra una alça del 4%
El creixement econòmic de Catalunya el 2024 va tenir el seu motor a les comarques de Girona, el Pla de Lleida i l’Alt Pirineu, amb un creixement interanual del 4,5% del valor afegit brut (VAB). La Catalunya Central va contribuir a aquest impuls amb una alça del 4% i l’eix metropolità, la regió més poblada, va assolir un 3,9%. A la cua del creixement es van situar les comarques del Camp de Tarragona, amb un 3,4%, i les Terres de l’Ebre, amb una millora del 3,2%; en total, el VAB català va créixer un 4% durant l’any passat.
Ho va explicar ahir en roda de premsa el catedràtic emèrit d’Economia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Josep Oliver, en la presentació de l’Anuari Econòmic Comarcal del BBVA. Oliver va donar també les dades comparades del 2024 amb les del 2019, just abans de la la pandèmia. Amb aquesta visió, les comarques de Girona també queden al capdavant del creixement, amb una recuperació del VAB del 8,6%; el mateix impuls que el viscut per les comarques de Barcelona. La Catalunya Central, la regió amb més aportació industrial, està un 7,8% per sobre dels nivells del 2019, mentre que el Pla de Lleida es queda en un 2,2% i el Camp de Tarragona supera lleument aquell nivell amb un increment del 0,1%. La recuperació no ha arribat encara a l’Alt Pirineu i Aran, que el 2024 encara va estar un 2% per sota del 2019.
El sector terciari supera el 75% del VAB. La indústria explica un 19,2% de l’activitat, la construcció un 5% i el sector primari es queda en un 0,8%.
- Dels llibres a la pantalla Agatha Christie immortal: guia per veure les millors sèries basades en les seves novel·les
- Llista suculenta Deu restaurants italians amb bon gust
- La gran dama del crim Els 10 millors llibres d’Agatha Christie, ideals per entendre l’origen del ‘cozy crime’
- Resposta a la doctora Moncrieff Narcís Cardoner, cap de Psiquiatría del Hospital de Sant Pau: "Narcís Cardoner, jefe de Psiquiatría de Sant Pau: "Cap clínic amb experiència pot negar l'efectivitat dels antidepressius"
- La RFEF desestima l’ajornament sol·licitat per l’Europa
