#GoogleCloudDay

Google torna al núvol després d'assolir la supremacia quàntica

La companyia calcula que només el 7% de les empreses espanyoles tenen les seves aplicacions allotjades en servidors externs

La multinacional ha invertit 45.000 milions de dòlars en tres anys en desenvolupament tecnològic

isaac

isaac

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

L’endemà que la revista‘Nature’publiqués que Google havia assolit la supremacia quàntica al dissenyar un artefacte capaç de realitzar un càlcul impossible per a un ordinador convencional, la multinacional nord-americana ha organitzat un acte a Barcelona (#GoogleCloudDay) per promocionar els seus serveis al núvol. 

Isaac Hernández, responsable de Google Cloud a Espanya i Portugal, reconeixia després d’una xerrada davant d’un miler d’experts informàtics que només el 7% de les empreses espanyoles tenen els seus programes informàtics al núvol. El que podria ser interpretat com a preocupant retard, per a Google, Amazon i Microsoft és un potencial de creixement important. «En els pròxims tres anys, les empreses espanyoles decidiran contractar un proveïdor de serveis iCloud», assegura Hernández. I en aquest canvi imminent, l’estratègia de Google és conquerir els responsables empresarials, comandaments intermedis inclosos, perquè contractin els serveis de Google i no els del líder (Amazon) o Microsoft

Mentre l’ordinador quàntic maneja qbits (valor 1, 0 i tots dos alhora) i posa en perill la base de l’encriptació actual, les aplicacions al núvol volen convèncer de la conveniència i rendibilitat d’allotjar els sistemes d’informació propis físicament allunyats de l’empresa. Però, com passa amb els sistemes d’informació rellevants, la computació al núvol requereix replicació per conquerir confiances i es converteix en ‘multicloud’. Un estudi de la consultora Gartner assegura que el 75% de les empreses mundials tindran ‘multicloud’ en només tres anys, seran usuàries de múltiples serveis al núvol. 

Inversió

Segons Hernández, Google ha invertit 45.000 milions de dòlars en els últims tres anys, 43 milions d’euros al dia, per fer-se un lloc en el futur de les tecnologies de la informació mundials. El ritme de canvi és frenètic, 130 nous productes i serveis del gegant nord-americà anunciats aquest any i necessitat de convèncer les empreses a assumir el canvi.

«El problema per abocar els serveis tecnològics al núvol sol fixar-se entorn de la seguretat i la confidencialitat de les dades, però el cert és que el problema principal és cultural, els responsables de l’àrea temen perdre funcions en l’empresa i són reticents a assumir noves responsabilitats nous rols de lideratge estratègic», explica Hernández. 

Notícies relacionades

El procés de canvi al núvol, afegeix, està atapeït de «nuvolots culturals», però és imparable. Per a això serà necessari modernitzar infraestructures, desenvolupar aplicacions, buscar noves solucions per a la gestió de les dades i gestionar els llocs de treball. 

Hernández va destacar el paper de Catalunya en l’assumpció d’aquest canvi tecnològic que s’imposa: «Catalunya és un exemple d’auge d’empreses natives digitals, la situació és espectacular». La utilització d’iCloud multiplica la capacitat de gestió d’informació de les empreses i obre expectatives de negoci. A l’escenari, el responsable tecnològic de la companyia industrial Celsa, Jesús Mayordomo, va aportar l’exemple pràctic de la transformació que suposa l’ús intensiu de tecnologia iCloud. La firma catalana, especialitzada en la gestió i transformació de ferralla, ha implementat un sistema de reconeixement òptic de materials per agilitar la selecció de productes.  L’objectiu final sempre és complementar amb la tecnologia «noves oportunitats de negoci», va explicar Mayordomo.