conflictivitat laboral
JxCat demana que el president d'AENA comparegui al Parlament
L'organització vol que Maurici Lucena doni explicacions sobre els conflictes al Prat

zentauroepp45416372 lucena aena181010192427
El portaveu adjunt de JxCat, Eduard Pujol, ha demanat aquest dimecres la compareixença al Parlament del presidentd’AENA, Maurici Lucena, per "donar explicacions" sobre la conflictivitat laboral que pateix "únicament l’aeroport del Prat, i no altres aeroports" que gestiona aquest organisme.
En unes declaracions fetes a l’aeroport de Barcelona, Eduard Pujol ha explicat que la compareixença ha sigut demanada per JxCat per després del mes d’agost davant la comissió de territori i sostenibilitat, perquè el que s’està vivint aquest estiu "requereix respostes urgents".
"Aquest aeroport –ha dit– no pot ser considerat per l’Estat com de segona categoria; és la principal porta d’entrada del turisme, és la nostra porta d’entrada natural, i no té sentit que cada estiu tingui problemes de funcionament".
Segons el portaveu adjunt de JxCat, "això és una anomalia, perquè cada any els aeroports que gestiona AENA donen servei amb normalitat durant el mes d’agost i l’excepció sempre és el Prat, motiu pel qual els catalans tenim dret a saber per què és tractat per part de l’Estat com un aeroport secundari."
"Si fos considerat un aeroport de primera –ha recalcat Eduard Pujol– es posarien les solucions adequades per evitar un any més la imatge que ja és tradicional de cues i alteracions en el servei".
JxCat, ha explicat, no està disposada a acceptar un nou estiu de conflictivitat, i convé recordar que l’aeroport del Prat és el segon de l’Estat en volum de passatgers, i, en canvi, "sembla que des de l’Estat se'l prenen a broma".
- «Vam mirar de treure els nostres diners però ja no va ser possible» Unes 30 famílies de Tarragona i Barcelona denuncien una «estafa» de dos milions d’euros a càrrec d’un grup inversor
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Accident a Mallorca Mor l’exvicerector dela UB Gaspar Rosselló al caure sobre unes roques
- Consells científics El cervell necessita entre 8 i 14 dies per desconnectar per vacances: «Descansar no és un caprici, és una necessitat psíquica»
- EL NINOT DE MODA 48 hores d’espera per un Labubu
- Revisionisme nacionalista Trump canvia noms de llocs i festivitats en un intent de reescriure la història dels EUA
- LA PRETEMPORADA BLAUGRANA Rashford diu no estar preocupat per la seva inscripció: «Confio que el club ho resoldrà»
- Meteorologia adversa Les temperatures extremes posen en alerta sis comunitats a l’inici de l’onada de calor
- Relacions interpersonals El celibat voluntari s’obre pas entre les joves: «Fa dos anys que estic sense relacions i mai he estat millor»
- Restriccions Tanquen els accessos al Cap de Creus i a l’Albera aquest diumenge per risc d’incendi