Meteorologia adversa
Les temperatures extremes posen en alerta sis comunitats a l’inici de l’onada de calor
Els termòmetres arribaran als 43 graus en els pròxims dies en zones d’Extremadura, una de les autonomies afectades juntament amb Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Andalusia, Galícia i Madrid
Onada de calor a Catalunya i Espanya, en directe: L’Aemet adverteix que durarà més del que s’esperava
Les temperatures extremes, amb valors que se situaran en molts llocs entorn dels 43 graus, com a Extremadura, han originat l’activació d’alertes en sis comunitats autònomes el primer dia del nou episodi d’onada de calor, la segona de l’estiu.
L’alerta és taronja (risc important) a Andalusia, Castella-la Manxa, Extremadura i Galícia, i de nivell groc (risc) a Castella i Lleó i Madrid, segons les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). A Galícia, l'avís de nivell taronja es concentra a les Rías Baixas i a l'entorn del riu Miño a Pontevedra, on es poden assolir els 38 graus, tot i que l'Aemet ha advertit que a algunes zones de l'interior es poden arribar als 40 graus.
Algunes de les temperatures més altes previstes per a aquest diumenge es registraran al camp cordovès, a Sierra Morena, Condado i la vall del Guadalquivir (Jaén), i al camp de Sevilla, on durant les hores centrals del dia es preveu que els termòmetres superin els 42 graus.
Temperatures de 42 i fins i tot de 43 graus s’esperen també a Vegas del Guadiana, a la província de Badajoz, i per sobre dels 40 graus se situaran grans àrees de les comunitats de Castella-la Manxa, Andalusia o Extremadura.
A l’àrea metropolitana de Madrid, al corredor de l’Henares, al sud, a Vegas i l’oest d’aquesta comunitat s’esperen valors que rondaran els 37 graus de màxima, per la qual cosa s’ha activat un avís de nivell groc, el mateix que a Castella i Lleó, on els valors més alts es localitzaran al corredor oest de la regió.
La previsió meteorològica general apunta a unes temperatures significativament elevades a la meitat sud del vessant atlàntic, sud de Galícia,oest de Castella i Lleó i en punts d’Alborán, amb un temps estable a la major part del país, predominaran els cels poc ennuvolats o serens, i no s’esperen precipitacions destacables.
Nits caniculars
Extremadura ha tornat a registrar durant la nit de dissabte a diumenge sis de les 10 temperatures més altes de tot Espanya, amb la localitat de Càceres al capdavant, on el mercuri ha arribat als 31,7 graus, segons les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
Notícies relacionadesSerradilla, també a la província de Càceres, ha sigut el segon municipi espanyol on més ha costat conciliar el son, amb 31,3° C; mentre que a la localitat de Castuera han registrat 31° C.
Les estacions ubicades a Aliseda (Càceres) i l'aeroport de Sevilla han anotat 30,8o C; a Coria (Càceres) han apuntat 30,7° C; i a Almadén (Ciudad Real) i Jaén s'ha arribat als 30,6° C. El top ten el completen Almendralejo (Badajoz) i Linares (Jaén), que han suportat 30,5° C.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Amb 150 anys Historiadors i entitats alerten d’una pèrdua «irreparable» per la demolició d’estacions de tren centenàries
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
