EN TRES ANYS

La Generalitat multa amb 530.000 euros 11 aerolínies

Vueling, l'aerolínia que més sancions acumula

zentauroepp43072705 el prat de llobregat  baix llobregat  25 04 2018 economia po180629112329

zentauroepp43072705 el prat de llobregat baix llobregat 25 04 2018 economia po180629112329 / DANNY CAMINAL

1
Es llegeix en minuts

La Generalitat ha sancionat durant els últims tres anys 11 companyies aèries que operen als aeroports catalans amb més de 530.000 euros, segons ha informat aquest dimarts la directora de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Elisabeth Abad.

Entre les empreses que acumulen multes per un import més alt hi ha Vueling, amb 307.740 euros en els últims tres anys, seguida de Ryanair, amb 46.000; American Airlines, amb 37.600, i EasyJet, amb 37.200. Altres companyies sancionades han sigut Air Europa, Iberia, Aerolíneas Argentinas, Delta Airline, Lufthansa, Monarch Airlines Limited, Turkish Airlines i Wizz Air Hungary.

Les multes interposades són principalment per clàusules pràctiques abusives, incompliment de les obligacionsd’atenció als consumidors, la negativa o resistència a subministrar dades i altres infraccions relacionades amb documentació dels usuaris.

Durant la seva visita a la província de Girona, Abad ha assenyalat que amb aquestes actuacions "la Generalitat compleix el Codi de Consum i Defensa dels Drets dels Consumidors".

A més de les sancions, en els últims tres anys també s’han registrat 3.817 reclamacions, 1.304 de les quals s’han resolt per la via de la mediació i 993 s’han arxivat per la no acceptació de les companyies aèries. A Girona s’han registrat un total de 323 reclamacions a empreses de transport aeri.

Abad ha indicat que la mediació és "una fórmula per evitar anar per la via judicial", per la qual cosa ha manifestat que "l’objectiu és aconseguir que totes les companyies s’afegeixin a l’arbitratge".

El Codi de Consum inclou també una taxa d’inspecció per a empreses de serveis bàsics, que s’aplica des del 2015 a empreses que acumulen més de cent reclamacions.

Notícies relacionades

D’aquesta manera pretenen que les firmes que deixen serveis bàsics vitals o d’ús generalitzat com l’aigua, la llum, el gas, i també els transports i la telefonia, resolguin amb rapidesa les reclamacions.

En el cas del transport aeri, Vueling i Ryanair acumulen 41.800 euros per l’aplicació de la taxa entre el 2015 i el 2016