OFERTA DE LLEURE

Zombis en el Parc Vallès

Zero Latency aterra amb una aposta per la realitat virtual d'alta qualitat

La firma preveu obrir en els pròxims mesos un altre centre a Barcelona

zentauroepp46322431 parc valles terrassa181221215640

zentauroepp46322431 parc valles terrassa181221215640 / Anna Mas Talens

3
Es llegeix en minuts
Albert Segura

Aixecar-se al matí i pensar a haver de lluitar contra una horda de zombis és un plantejament que ara no només està a l’abast de Rick Grimes, el protagonista de 'The Walking Dead'. La firma Climbing Planet ha portat a Catalunya el que es considera el més avançat centre de realitat virtual, conegut sota el nom de Zero Latency, i que permet al jugador endinsar-se en un món on impera el caos del final dels dies.

Després d’haver aconseguit un gran èxit al Japó, Austràlia i els EUA, la iniciativa va desembarcar fa uns mesos a Madrid i ara obre el seu segon centre en el Parc Vallès de Terrassa. Es defineix com l’experiència de realitat virtual més immersiva que existeix, i promet emocions fortes a tot aquell que vol experimentar la sensació de posar-se a la pell d’un soldat, per exemple, sense patir cap esgarrapada. 

“Es tracta de partides de fins a vuit jugadors, on quan arribes et donen una motxilla, un casc, unes ulleres, un micro i un fusell, i t’endinses en una sala de 250 metres quadrats dotada amb càmeres que interactuen amb el casc, on veus l’entorn digital però també als teus companys a temps real”, apunta Carles Comas, conseller delegat de Climbing Planet. Això és possible gràcies un equipament especial i sensors situats de forma estratègica en l’entorn de joc, que avisen, per exemple, de la proximitat de parets físiques o d’un altre company.

En el dia d’avui, la firma ofereix un total de quatre jocs, el Zombie Survival, on s’ha de batallar amb una horda de no morts en una ciutat afectada per la guerra, l’evolució del joc, batejada com a Outbreak Origins, o el Singularity, on els jugadors es posen a la pell d’uns soldats espacials que han de recórrer i investigar una gegantina base espacial controlada per una intel·ligència artificial. Un quart joc, aquest sense trets ni cap violència, és Engineerium, on el jugador és un ésser eteri que desafia lleis físiques com la gravetat i on colors i llums ofereixen una experiència extracorpòria al jugador.

“Enmig del joc pots córrer, camines fins a 2,5 quilòmetres, però també pots pujar a un helicòpter amb la plena sensació que estàs volant, pujar a ascensors, o elevadors, tot amb un realisme mai vist fins ara”, argumenta Comas. Aquesta tecnologia ha convertit Zero Latency en el líder mundial, amb 30 centres repartits per diversos països, i amb avantatges per al jugador: “La gent sempre pregunta què passa quan els maten, aquí estàs fora del joc durant 10 segons, després revius, d’aquesta manera és molt dinàmic”, argumenta.

L’equipament està pensat per ser una oferta de lleure, i per aquesta raó sempre s’ubiquen en grans àrees comercials, on hi ha molt trànsit, però igual o més important és que estiguin ben connectats amb vies d’accés per carretera o transport públic. A més, els centres comercials ofereixen un tipus de local idoni per a l’experiència que es vol projectar a través de la immersió de realitat virtual, ja que són espais diàfans i sense columnes.

Notícies relacionades

Però malgrat estar orientat a aquest concepte de lleure, el centre obert a Madrid ha suscitat una nova via de negoci. “Ha sorgit una cosa que no esperàvem, moltes empreses ens han demanat si podien dur a terme esdeveniments, per la qual cosa vam haver d’adaptar les instal·lacions i fer sessions amb unes 40 persones i en grups de vuit, ha sigut tot un èxit, i aquest mateix model és el que volem portar a Terrassa”, argumenta Comas. Fins ara, pel local de Madrid ja han passat grans firmes com El Corte Inglés, Google, Inditex o Cabify per dur a terme activitats d’aquest tipus.

La inversió que la firma ha dut a terme a Terrassa ha sigut de 650.000 euros i ha generat sis llocs de treball, amb la previsió de tancar l’exercici 2018 a Espanya amb una facturació de 4 milions d’euros i a Portugal, on tenen un centre a Lisboa, amb 2 milions d’euros. La previsió per al 2019 passa per triplicar aquestes xifres, donades les obertures previstes en l’antic centre comercial Heron City de Barcelona, a Logronyo o a Cornellà de Llobregat, on crearan un gran centre de lleure per a tota la família en el Cornellà Centre.