Conflicte laboral

Renfe cancel·la 154 trens per la vaga d'interventors

L'operadora suprimeix 84 trens AVE i de llarga distància i 70 de mitja distància

Aquesta jornada marca l'inici de les aturades convocades a Renfe i Adif aquest Nadal

zentauroepp15934536 montcada i reixac   valles occidental   11 05 2011   socieda180913121446

zentauroepp15934536 montcada i reixac valles occidental 11 05 2011 socieda180913121446

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Renfe ha cancel·lat 154 trens programats per aquest divendres, dels quals84 són AVE o llarga distància i els 70 restants són de mitja distància, davant de la vaga d’interventors, és a dir, del personal encarregat del servei de bord, convocada pel sindicat CCOO.

En concret, Renfe ha suprimit, com sol ser habitual en les seves jornades de vaga, aquells trens que no tenien fixats serveis mínims per part de Foment. És a dir, en el cas dels trens AVE i llarga distància, dels 387 trens habituals circularan 303 sota serveis mínims, i dels 202 de mitja distància, circularan 132 en serveis mínims.

En el cas delstrens de rodalies, els serveis mínims seran del 78% o 75% en hora punta i del 65% i 50% durant la resta del dia segons la localitat, que provocaran algun retard.

Inici de les vagues

Aquesta és la primera vaga de la companyia ferroviària a la qual seguirà la del 21 de desembre convocada pel sindicat CCOO i CGT i una altra el dia 7 de gener, convocada per CCOO, totes dues afectarantots els treballadors de Renfe i Adif. Es tracta de dos dies clau, un perquè coincideix amb l’inici de les vacances escolars i amb la celebració del Consell de Ministres a Barcelona i un altre perquè ho fa amb l’operació tornada de Nadal.

Notícies relacionades

El motiu de la vaga en el cas del sindicat CCOO és la necessitat d’un pla plurianual de recursos humans "que permeti la renovació, rejoveniment i el reequilibri de gènere en els llocs de treball" de les dues empreses públiques, en què les dones, asseguren, tot just representen un 13% del personal. En la mateixa línia, CGT es queixa que "la reducció de la jornada fins a les 37 h i mitja continua pendent" i de la necessitat de l’ingrés de nous treballadors i aposta per la creació d’un hòlding "potent" amb la fusió d’Adif i Renfe davant de la liberalització ferroviària i l’obertura a la competència.

D’altra banda, el sindicat SCF ha convocat aturades parcials de controladors els dies 21 i 28 de desembre per protestar contra la "falta de personal" i l’"opacitat dels processos de selecció" a Adif.