REPTE AL COMERÇ

Amazon agreuja la batalla comercial amb enviaments gratis durant una setmana

zentauroepp44125969 file   in this dec  20  2017  file photo  a clerk reaches to180706110151

zentauroepp44125969 file in this dec 20 2017 file photo a clerk reaches to180706110151 / Mark Lennihan

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Amazon està disposada a escombrar la competència. Del 29 de novembre al 5 de desembre, la multinacional enviarà totes les compres gratis als compradors mitjançant el codi promocional ENVIOGRATIS durant el procés de pagament. La promoció arriba en un moment crucial per al sector comercial a Espanya, davant de la proximitat del Nadal, i després de les campanyes Black Friday i Cyber Monday, i suposa una nova amenaça per decantar la cistella de la compra dels consumidors en favor del comerç 'online'. 

La multinacional considera que ha arribat el moment d’impulsar de manera definitiva les compres a través d’internet a Espanya, en uns moments en què el comerç tradicional i les grans superfícies basades en botigues físiques comencen a ser conscients que és impossible seguir el ritme del gegant nord-americà i que eternitzar les promocions és difícil d’assumir. L’avantatge d’Amazon és que les promocions són suportades pels mateixos distribuïdors de productes. L’enviament gratuït d’Amazon ja està disponible els 365 dies de l’any per a milions d’articles a través de l’enviament estàndard. Això s’aplica als llibres per a una comanda mínima de 19 euros o per a entregues dins Espanya amb una comanda mínima de 29 euros. L’impacte de la campanya setmanal d’enviaments gratis per a qualsevol producte és un afegit a una estratègia que vol concentrar el mercat justament abans del període de més consum. 

Paral·lelament, l’estratègia de fidelització d’Amazon es concentra en els clients Prime i no tant a través dels costos d’enviament com dels serveis associats. Com a companyia tecnològica, aquests serveis es concentren ara en l’'streaming' il·limitat de milers de pel·lícules i episodis de sèries amb Prime Video, accés il·limitat a més de dos milions de cançons amb Prime Music, centenars de llibres sense cost per mitjà de Prime Reading i d’altres. Aquesta diversificació és impossible d’aconseguir per altres cadenes del sector comercial d’àmbit local o estatal.

Notícies relacionades

Per complementar aquesta agressiva política, Amazon ha enfortit també l’enviament ultraurgent. A Madrid, Barcelona i València es poden rebre les comandes en una hora o dins de la franja de dues hores que s’esculli.

Amazon va arrasar per aquest Cyber Monday i el Black Friday. De fet, durant aquestes dues campanyes de descomptes, la companyia va aconseguir un total de 18 milions de comandes en joguines i més de 13 milions en articles de moda a tot el món. Amazon va acumular durant tota la setmana del Black Friday més de 750.000 comandes de joguines, uns 800.000 articles per a la llar i més de 500.000 productes de dispositius mòbils, segons ha informat la companyia.

Temes:

Amazon