SECTOR AERI

Vueling, Air Europa i Ryanair, les aerolínies més reclamades del 2016, segons reclamador.es

L'aeroport d'Adolfo Suárez Madrid-Barajas va acaparar el 20% de les reclamacions

2
Es llegeix en minuts

Vueling, Air Europa i Ryanair són les tres aerolínies que més reclamacions van rebre l'any passat a reclamador.es, companyia de reclamacions 'on line' que l'any passat va registrar més de 30.000 reclamacions aèries a la seva web, a més de 200 companyies diferents. Darrere les tres més reclamades pels usuaris, les segueixen molt de prop Iberia, en quarta posició, i Norwegian, en cinquena. Les incidències més comunes: endarreriments superiors a tres hores i cancel·lacions de vols.

Davant aquestes incidències que es repeteixen als aeroports de manera continuada, reclamador.es recorda que, segons la normativa comunitària, es poden sol·licitar entre 250 i 600 euros com a indemnització, segons la distància del vol, en el cas d'endarreriments, cancel·lacions i denegacions d'embarcament. En el supòsit d'incidències amb les maletes, la compensació econòmica pot pujar fins a 1.400 euros. L'empresa 'on line' recalca que es disposa de fins a 5 anys per reclamar en el primer cas, i fins a 2 anys en el segon, per la qual cosa anima els consumidors a reclamar els seus drets a les aerolínies.

La companyia 'low cost' Vueling va ser la més denunciada pels usuaris a reclamador.es amb més de 10.000 reclamacions. La companyia, integrada en IAG, va tenir importants endarreriments i cancel·lacions a l'inici de l'estiu però va prendre mesures per corregir-ho, llogant més avions i contractant nous pilots i personal d'atenció al client.

Mesures que es van veure reflectides en el període nadalenc, de gran activitat als aeroports, el qual no ha deixat incidents destacats d'aquesta aerolínia entre els seus clients. De fet, les reclamacions tramitades per reclamador.es han disminuït en l'últim quadrimestre del 2016, respecte al mateix període de l'any anterior.

En segon i tercer lloc hi ha Air Europa i Ryanair, empatades amb el 12% de les denúncies, amb gairebé 4.000 reclamacions cada una.

L'antiga companyia de bandera Iberia, amb el 8% de les reclamacions, ocupa la quarta posició en el rànquing anual de reclamador.es (amb gairebé 2.500 reclamacions), davant de Norwegian, que es fa un lloc en les cinc primeres posicions de la taula, amb el 5% de les queixes (al voltant de 1.500 reclamacions).

Notícies relacionades

Tenint en compte el volum de passatgers transportats el 2016, Cubana de Aviación puja a la primera posició pel que fa a l'aerolínia amb la ràtio més elevada de reclamacions. Plus Ultra Líneas Aerias ocuparia la segona posició segons aquesta ponderació, davant de Wamos, que ocuparia la tercera plaça en el rànquing. Pels aeroports espanyols van passar 230 milions de passatgers el 2016.

AEROPORTS MÉS PROBLEMÀTICS

Pel que fa als aeroports que van registrar l'any passat més incidències en els seus vols hi ha el d'Adolfo Suárez Madrid-Barajas, que va acaparar el 20% de les reclamacions; Barcelona el Prat, amb el 13,2% dels problemes; en tercer lloc hi ha l'aeròdrom de Son Sant Joan (Palma de Mallorca, 3,9%), lleugerament davant del d'Eivissa (3,7%). En quarta posició, Màlaga (2,5%) i en cinquena, Gran Canària (1,9%).