SECTOR FINANCER

Bankia anuncia la supressió de comissions als seus clients

Goirigolzarri destaca que la nova estratègia comercial beneficiarà 2,5 milions d'usuaris

2
Es llegeix en minuts
P. A / MADRID

Els baixos tipus d’interès impulsats pel Banc Central Europeu (BCE) per apuntalar la recuperació econòmica han tingut com a conseqüència que els bancs obtinguin menys rendiment pels seus crèdits. Davant aquesta situació, les entitats han seguit una doble estratègia: mirar de robar clients de la competència i intentar vendre més productes als seus usuaris actuals per incrementar el benefici que n’obtenen. Dos objectius que Bankia espera aconseguir amb l’eliminació de les comissions als que  domiciliïn la seva nòmina.

La iniciativa, anunciada ahir, suposa la primera mesura de la nova estratègia comercial dissenyada per als tres anys vinents. Permetrà a 2,4 milions de clients actuals del banc nacionalitzat (més als nous que puguin arribar) deixar de pagar taxes com les de manteniment del compte (48 euros a l’any), targeta de dèbit (20 euros), crèdit (34 euros) i transferències i xecs (entre sis i set euros per una operació de 2.000 euros). 

Els beneficiaris no hauran de complir requisits addicionals com tenir domiciliats rebuts però, això sí, la nòmina haurà de ser d’un mínim de 450 euros i la pensió, de 200 euros. És a dir, que el model s’assembla al d’ING però amb la condició de tenir els ingressos domiciliats per suportar els costos que suposa oferir-los oficines i caixers. Al banc li suposarà deixar d’ingressar uns 40 milions d’euros a l’any, però espera compensar-ho venent nous productes als clients i captant 300.000 noves nòmines el 2016.

Notícies relacionades

«És la nova forma de Bankia de relacionar-se amb els seus clients; no és una promoció, és una proposta permanent, amb la qual, encara que busquem clients nous, volem, sobretot i en primer lloc, correspondre a la confiança dels nostres clients actuals», ha assegurat el seu president, José Ignacio Goirigolzarri. «Avui la societat, els clients actuals i els potencials exigeixen a un banc propostes senzilles, entenedores i sense lletra menuda, i que els beneficis per als nous clients s’apliquin també als actuals», ha afirmat, abans d’afegir que «els ciutadans busquen un bon servei a un preu competitiu, i rebutgen assumir el cobrament de coses que no comprenen que tinguin un cost per a ells».

PREUS BAIXOS

La mesura forma part de l’aposta de l’entitat per competir amb preus baixos. Mentre Santander, BBVA i Caixabank cobren al voltant de dos euros als no clients per usar els seus caixers, Bankia ha optat per tenir les «taxes de cobrament més baixes del mercat», ja que ha arribat a acords amb el Sabadell i la xarxa Euro 6000 perquè els seus clients treguin diners gratis en les seves terminals quatre vegades al mes.

Temes:

Bankia