JORNADA DE COMPRES
Black Friday 2015: com trobar les millors ofertes
Comparar els productes a diverses botigues, descarregar els fullets amb antelació i usar les llistes de compra, les claus per adquirir més barat
El Black Friday del 2015 s'acosta. Aquest divendres, 27 de novembre, botigues com Amazon, Media Markt, El Corte Inglés i Worten llançaran nombroses ofertesAmazon, Media Markt, El Corte Inglés Worten per donar la benvinguda a la campanya de Nadal, amb descomptes que en molts casos arribaran a suposar un estalvi del 50% del preu dels productes. Però trobar les millors ofertes no serà fàcil, ja que cada cadena farà la guerra pel seu compte.
El Black Friday, tradició nascuda als Estats Units i que ha arribat a Espanya de la mà d'Amazon, consisteix en una jornada de grans descomptes en què els residents es llancen al carrer (o al teclat de l'ordinador). Són ofertes limitades, tant en nombre (i no en tota la gamma de productes) com en temps. A Espanya, no obstant, el Black Friday s'ha convertit en només tres anys en una jornada de descomptes que s'allarga a tot el cap de setmana (i en alguns casos fins i tot s'avança o dura fins dilluns). A més, convergeixen ofertes de comerços 'on line' amb botigues físiques, i això fa que aquesta jornada sigui especial.
QUINS PRODUCTES ESTARAN REBAIXATS
Encara que en un principi els articles electrònics són els que més ofertes concentraran, el Black Friday és una jornada transversal que arribarà a tots els sectors: l'exemple més clar és El Corte Inglés, que oferirà descomptes a tots els departaments. En electrònica, cadenes com Media Markt i Fnac i webs com Amazon i PC Components llançaran (o ja han llançat) nombrosos descomptes, però botigues i marques de tota mena oferiran rebaixes.
Hi haurà rebaixes en roba i sabates (Adidas, La Redoute, Clarks, Oysho i probablement altres marques d'Inditex com Zara...), cotxes (Seat, Skoda i molts concessionaris), mobles (Ikea), joguines (Toys ‘r’ Us), ulleres (Visionlab, Alain Afflelou), oci (Casa del Llibre), esports (Decathlon, Sport Zone), mòbils i tarifes de mòbil (The Phone House, Orange), bitllets d'avió (Latam Group, Iberia Express)...
QUINA MENA D'OFERTA HI HAURÀ
Els descomptes directes són els més habituals. 10%, 20%, 30%, 40% i 50% són algunes de les ofertes que es trobaran. No obstant, algunes botigues ofereixen la segona unitat a preu més reduït, i en altres casos seran vals per comprar més endavant. L'usuari ha de llegir bé les condicions de compra per saber la política exacta de cada comerç.
DES DE QUAN I FINS QUAN ES PODRÀ COMPRAR
Cada botiga va per lliure. Algunes, com Amazon, ja han començat les ofertes, mentre que altres comerços oferiran ofertes només durant el divendres de Black Friday. L'usuari haurà de consultar la seva botiga favorita i fins i des de quan oferiran els descomptes. En alguns casos ja han començat, mentre que en un altre duraran fins dilluns que ve, 30 de novembre. A més, hi haurà ofertes que només duraran uns minuts o unes hores.
COM TROBAR LES OFERTES
Cada cadena fa les ofertes que considera oportunes. El més recomanable és entrar a les webs de les cadenes favorites per saber les ofertes, ja sigui a les botigues 'on line' de cada una o descarregant els fullets d'ofertes de cada un dels comerços. En alguns casos, hi haurà webs que faran ofertes limitades en el temps, així que s'haurà d'estar atents a les pàgines web i anar-les renovant cada poc temps.
COM AVANÇAR-SE A LA COMPRA
Si un usuari és client habitual d'una botiga, el millor és que se subscrigui a la seva llista de correu / newsletter per rebre així abans que ningú les ofertes. Les cadenes solen utilitzar aquest canal per informar dels descomptes que hi haurà.
A més, un mètode recomanat per aconseguir el producte desitjat és la feina d'antelació al comerç 'on line'. En els dies previs, es recomana buscar els objectes que poden interessar i afegir-los a la llista de desitjos de compra (o el cistell de consum, encara que en aquest cas és probable que desaparegui al caducar la sessió). D'aquesta manera, si el comerç en qüestió comença la venda a mitjanit, l'usuari podrà entrar ràpid a la web, consultar la seva llista i comprar els productes que vulgui.
USAR MÈTODES TRADICIONALS
Notícies relacionadesBusqui, compari i si troba alguna cosa millor... Quan l'usuari trobi un objecte que li agradi i cregui que el preu és bo, el més recomanable (en el cas del comerç 'on line') és afegir-lo al cistell de consum per reservar-se l'opció de compra (atenció, caduca als 10-15 minuts). Mentrestant, la decisió sàvia és buscar ràpid en altres comerços si està més barat.
PRODUCTES ESGOTATS
I si es troba un producte barat 'on line' però apareix com a esgotat... L'usuari ha de recordar que hi ha les botigues físiques, i que potser aquesta peça de roba, tele o mòbil encara la tenen al comerç de tota la vida a preu rebaixat.
- Famosos Ferran Adrià desvela a 'Col·lapse' la frase que li va dir Xavi Hernández: "Se'm va quedar sempre al cap"
- Preus rebaixats Ni Lidl ni Carrefour: aquest és el supermercat 'low cost' que arrasa a Espanya
- Urbanisme BCN traurà a concurs la Torre Ona de Glòries abans de final d’any
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Segons la Cambra ¿Com afectarà Catalunya la guerra comercial?: 1.000 milions d’euros en vendes, menys contractacions i vi i oli més barats
- Mercat laboral Espanya suma més de 230.000 ocupats a l’abril
- Sector bancari Economia obre l’enquesta sobre l’opa i dona fins al 16 de maig per votar
- Cuerpo diu que el Govern central no busca una resposta de "sí o no"
- Reunió anual del Cercle d’Economia António Costa: "El que necessitem és un rearmament col·lectiu, no 27"
- Feijóo, ¿al pitjor país del món?