TÈXTIL
El benefici operatiu de Desigual cau el 26% en plena revisió del pla de negoci
La companyia preveu reubicacions de botigues, tancaments i un nombre limitat d'obertures

El fundador i principal accionista de Desigual, Thomas Meyer, davant la seu a Barcelona. /
La cadena de moda amb seu a Barcelona Desigual ha posat en marxa una "revisió a fons" del seu negoci després de la incorporació com a accionista del fons de capital risc Eurazeo, que ha tingut un impacte important en els resultats de la companyia. En el primer semestre, la facturació de Desigual es va estancar en 451,9 milions d'euros després d'haver crescut el 6,5% el primer trimestre, mentre que el benefici operatiu brut va caure un 26% i es va situar en 92,1 milions.
Tant Desigual com Eurazeo van atribuir aquests resultats a la "limitada contribució" al negoci de les noves botigues i per la comparació amb uns ingressos especialment elevats en la primera meitat del 2014. Les mesures posades en marxa pretenen "millorar la innovació de productes i optimitzar la seva xarxa de botigues amb reubicacions, tancaments i un nombre limitat de noves obertures", segons ha informat Eurazeo, que ha afegit que el pla té el suport de l'equip directiu, el consell d'administració i dos accionistes, en referència al mateix fons, que té un 10% del capital, i el fundador, Thomas Meyer. L'objectiu final és, segons ha indicat Desigual en un comunicat, "desplegar tot el potencial de la marca tant a Europa com a la resta del món".
El procés de revisió del pla de negoci durarà fins a final d'any o principis del 2016 i durant aquest període Thomas Meyer seguirà exercint de conseller delegat després del cessament de Manel Jadraque poc després de la injecció de 285 milions d'Eurazeo, segons han indicat fonts de la companyia. Amb el nou soci es pretén millorar la rendibilitat i "racionalitzar" el creixement, que havia arribat a ritmes del 50% anual. El primer semestre, la firma va obrir 22 botigues, una xifra molt per sota de la que registrava fa uns anys.
Notícies relacionadesLa prioritat en el pròxim pla de creixement, que en tot cas tindrà ritmes més moderats, seran els mercats emergents i en els quals la marca té poca presència, especialment Llatinoamèrica i Àsia. En canvi, en mercat madurs com Espanya i Europa. l'empresa es replantejarà el seu model de distribució, al voltant d'un 50% de les vendes depèn de botigues alienes multimarca. A Espanya i França, les vendes en el primer semestre van baixar un 5% i un 4%, respectivament.
Desigual disposa de 548 botigues, que inclouen algunes franquícies, 7.500 punts de venda en botigues multimarca i 2.800 'corners' en grans magatzems amb presència en 109 països.
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Carta a Rutte Sánchez trasllada al secretari general de l’OTAN que es plantarà a la pujada de la despesa militar
- El Corte Inglés guanya un 6,7% més el 2024, fins als 512 milions
- Espanya vol ajornar la implantació del preu de la llum cada 15 minuts
- Les companyies d’aliments malgasten 6,5 quilos de productes per tona
- Unai Sordo: «¿Avançament electoral? No malgastem l’opció d’arribar a la plena ocupació»
- L’advocada general de la UE avala la multa de 4.300 milions a Google