TÈXTIL

El benefici operatiu de Desigual cau el 26% en plena revisió del pla de negoci

La companyia preveu reubicacions de botigues, tancaments i un nombre limitat d'obertures

El fundador i principal accionista de Desigual, Thomas Meyer, davant la seu a Barcelona.

El fundador i principal accionista de Desigual, Thomas Meyer, davant la seu a Barcelona. / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES / BARCELONA

La cadena de moda amb seu a Barcelona Desigual ha posat en marxa una "revisió a fons" del seu negoci després de la incorporació com a accionista del fons de capital risc Eurazeo, que ha tingut un impacte important en els resultats de la companyia. En el primer semestre, la facturació de Desigual es va estancar en 451,9 milions d'euros després d'haver crescut el 6,5% el primer trimestre, mentre que el benefici operatiu brut va caure un 26% i es va situar en 92,1 milions.

Tant Desigual com Eurazeo van atribuir aquests resultats a la "limitada contribució" al negoci de les noves botigues i per la comparació amb uns ingressos especialment elevats en la primera meitat del 2014. Les mesures posades en marxa pretenen "millorar la innovació de productes i optimitzar la seva xarxa de botigues amb reubicacions, tancaments i un nombre limitat de noves obertures", segons ha informat Eurazeo, que ha afegit que el pla té el suport de l'equip directiu, el consell d'administració i dos accionistes, en referència al mateix fons, que té un 10% del capital, i el fundador, Thomas Meyer. L'objectiu final és, segons ha indicat Desigual en un comunicat, "desplegar tot el potencial de la marca tant a Europa com a la resta del món".   

El procés de revisió del pla de negoci durarà fins a final d'any o principis del 2016 i durant aquest període Thomas Meyer seguirà exercint de conseller delegat després del cessament de Manel Jadraque poc després de la injecció de 285 milions d'Eurazeo, segons han indicat fonts de la companyia. Amb el nou soci es pretén millorar la rendibilitat i "racionalitzar" el creixement, que havia arribat a ritmes del 50% anual. El primer semestre, la firma va obrir 22 botigues, una xifra molt per sota de la que registrava fa uns anys.    

Notícies relacionades

La prioritat en el pròxim pla de creixement, que en tot cas tindrà ritmes més moderats, seran els mercats emergents i en els quals la marca té poca presència, especialment Llatinoamèrica i Àsia. En canvi, en mercat madurs com Espanya i Europa. l'empresa es replantejarà el seu model de distribució, al voltant d'un 50% de les vendes depèn de botigues alienes multimarca. A Espanya i França, les vendes en el primer semestre van baixar un 5% i un 4%, respectivament.  

Desigual disposa de 548 botigues, que inclouen algunes franquícies, 7.500 punts de venda en botigues multimarca i 2.800 'corners' en grans magatzems amb presència en 109 països.