MINUBE

Una guia de viatges col·laborativa

Les opinions de més d'un milió de turistes creen una xarxa social de destinacions turístiques

Noves oficines de l’empresa Minube a la MWC de Barcelona.

Noves oficines de l’empresa Minube a la MWC de Barcelona. / MÒNICA TUDELA

1
Es llegeix en minuts
Antoni
FUENTES

¿Qui és el millor crític de guies de viatges? Probablement, els mateixos viatgers. Si a això hi sumem una xarxa social en què es convida els usuaris a compartir opinions, fotos i vivències, el resultat és Minube, una plataforma en la qual els crítics són 1,3 milions de viatgers registrats que recomanen 1,9 milions de racons del món on anar. Per ara. Perquè Minube continua creixent i evolucionant cap a nous territoris gràcies, entre altres motius, a la seva integració de la Mobile World Capital (MWC) de Barcelona. «La nostra presència a la MWC ens permet estar en una verdadera fàbrica d'idees d'aplicacions de les noves tecnologies i de tendències», afirma Javier Arruñada, director de comunicació de la companyia, que «va néixer digital» fa set anys i acaba d'obrir oficina al districte 22@ de Barcelona.

Notícies relacionades

El secret de l'èxit de Minube és, segons el directiu, el mateix que el de l'economia col·laborativa, juntament amb les possibilitats de personalització de l'ús de la xarxa per a usuaris i empreses. «El principal avantatge és que amb les experiències viscudes dels usuaris com a referent, i amb continguts propis d'hotels, es pot catapultar un destí turístic», subratlla Arruñada, que afegeix que «el turista ja és mobile perquè tothom comparteix continguts dels seus viatges en alguna xarxa social i, per tant, genera continguts». Per a les empreses a les quals Minube ven serveis, els seus 60 milions de visitants són una potent big data.

El potencial de les noves tecnologies en el sector turístic és, pel directiu de Minube, encara molt ampli perquè les grans empreses estan «endarrerides» davant el desafiament que suposa la transformació digital plena.