PLANS DE CREIXEMENT D'UNA EMPRESA CATALANA
Eurazeo entra a Desigual per «accelerar-ne l'expansió»
La firma inclourà peces de disseny més senzill per arribar a més clients
La cadena de moda va tenir un benefici net de 126 milions el 2013, el 76% més
Desigual vol col·locar «almenys una peça a tots els armaris del món», va anunciar ahir Manel Jadraque, director general de la cadena de moda catalana, i a partir d'aquest mes també conseller delegat. Una missió per a la qual ha elaborat un pla estratègic que va complint, va dir Jadraque, i a la qual des d'ahir es va sumar el fons de capital de risc francès Eurazeo.
Aquesta firma d'inversió ha comprat el 10% de Desigual al seu fundador, Thomas Meyer, per 285 milions d'euros mitjançant una ampliació de capital. «Eurazeo ens ajudarà a accelerar el creixement», va dir Jadraque. Es tracta de la primera inversió a Espanya del fons francès, que té accions a Accor, Europcar i Moncler, entre altres companyies.
El director general va destacar la importància que el nou soci sigui de França, primer mercat exterior de Desigual (n'és el 19% de les vendes), i que «entén la filosofia» de la companyia. A més, al tenir altres inversions hoteleres i immobiliàries en mercats emergents, ajudarà a l'expansió en aquests països.
La «fortalesa» d'Eurazeo també podria ajudar en una eventual sortida a borsa de Desigual, tot i que de moment «no es contempla». El consell d'administració incorporarà dos consellers per part d'Eurazeo i un d'independent (quatre més seran per part de Meyer).
SUPERÀVIT / Jadraque va assegurar que l'entrada d'Eurazeo és per reforçar el pla d'expansió, ja que Desigual -que va demanar un crèdit sindicat de 200 milions d'euros fa dos anys- s'«autofinança» i té superàvit de caixa. La cadena de moda va tenir el 2013 un benefici net de 126 milions d'euros, el 76% més que l'exercici anterior, un «resultat extraordinari» que situa l'empresa en el lloc més alt d'empreses del sector, va destacar el directiu.
La facturació es va elevar el 18% l'any passat, fins als 828 milions. Hi van contribuir tres factors: l'expansió de botigues (el 2013 hi va haver 89 obertures d'establiments propis i per a aquest any en preveu 90 més, sense comptar franquícies), el negoci d'internet (un 10% del total) i les noves categories de productes que s'hi han incorporat (sabates, roba d'esport, de casa i fragàncies).
Notícies relacionadesEl 77% de les vendes de la companyia provenen de l'exterior. A Espanya, les vendes han augmentat el 3,5%. Segons Jadraque, des del segon semestre de l'any passat s'observa una millora del consum en el mercat espanyol. La companyia continua buscant ubicacions per a l'obertura de nous establiments a Espanya, especialment a grans ciutats com Barcelona i Madrid, i en punts turístics.
Per complir l'objectiu d'arribar al màxim de clients, les col·leccions inclouran peces de dissenys més subtils -«una línia més tranquil·la», en paraules del director general-, sense deixar de vendre les peces més atrevides, «més amb ADN de Desigual».
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Carta a Rutte Sánchez trasllada al secretari general de l’OTAN que es plantarà a la pujada de la despesa militar
- El Corte Inglés guanya un 6,7% més el 2024, fins als 512 milions
- Espanya vol ajornar la implantació del preu de la llum cada 15 minuts
- Les companyies d’aliments malgasten 6,5 quilos de productes per tona
- Unai Sordo: «¿Avançament electoral? No malgastem l’opció d’arribar a la plena ocupació»
- L’advocada general de la UE avala la multa de 4.300 milions a Google