resultats del líder europeu de l'automòbil

Seat descarta un nou Altea i se centra en el futur tot terreny

Les plantes de Martorell i Skoda competeixen «en igualtat» pel tot terreny

La marca espanyola va millorar el 3% el seu resultat amb 152 milions de pèrdues

D’esquerra a dreta: Rupert Stadler (Audi), Michael Macht (conseller de VW), Winterkorn i García Sanz.

D’esquerra a dreta: Rupert Stadler (Audi), Michael Macht (conseller de VW), Winterkorn i García Sanz. / AP / MICHAEL SOHN

1
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES
BERLÍN ENVIAT ESPECIAL

Els temps canvien i els gustos dels consumidors també. Amb aquesta màxima, Seat se centra ara a aconseguir ampliar la seva gamma de models amb un tot terreny urbà (SUV, en les seves sigles en anglès) i descarta llançar al mercat una nova generació del monovolum Altea. Així ho va explicar ahir a Berlín el president del consell d'administració de Seat i membre de la direcció del grup Volkswagen, Francisco Javier García Sanz, en una trobada amb periodistes espanyols després de la presentació de resultats de la multinacional alemanya.

El model més veterà que té ara a la venda Seat, l'Altea, no tindrà substitut, segons va asegurar García Sanz. «El mercat ha canviat, els gustos dels consumidors també i sorgeixen nous segment», va destacar el directiu del grup poc després que el president del consorci, Martin Winterkorn, anunciés la creació d'un grup de treball per dissenyar l'estratègia de models per al futur. Per Winterkorn, «el grup ha d'esforçar-se a millorar la seva oferta en el segments dels SUV, que segueix creixent a diferència dels monovolums, que estan estancats».

Notícies relacionades

L'Altea, que es va començar a vendre en plena efervescència dels monovolums a principis de la dècada passada, ha rebut elogis per part del president de Seat, Jürgen Stackmann, per vendre prop de 30.000 unitats a l'any malgrat la seva veterania. Fonts de Seat van matisar que l'Altea se seguirà produint. La prioritat per a Seat ara és ampliar la seva gamma amb un SUV pel qual competeixen «en igualtat de condicions» la planta de Martorell i una altra de Skoda.

Seat va millorar el 3% el 2013 el resultat operatiu, cosa que suposa una reducció de quatre milions  d'euros en les pèrdues, que així van quedar situades en 152 milions d'euros. Els ingressos van créixer el 6% i van arribar als 6.874 milions d'euros gràcies a una millora de les vendes del 10,6%.