Previsió del Meteocat
Catalunya activa desenes d’avisos grocs per intensitat de pluges per a les pròximes 48 hores
Aquest dijous, sobretot de cara a la tarda, hi ha avisos per intensitat de pluges a pràcticament tota la geografia catalana
El temps, avui en directe | Pluges intenses a Catalunya i resta d’Espanya i última hora del Meteocat i Aemet

El Servei Meteorològic de Catalunya ha activat desenes d’avisos de nivell groc i taronja davant les fortes pluges que s’esperen per a aquest dijous i divendres a Catalunya. Segons apunten els pronòstics, les precipitacions més severes s’esperen de cara a aquest dijous a la tarda, quan s’esperen xàfecs generalitzats en tota la geografia catalana que, en alguns casos, podrien ser puntualment forts, acompanyats de tempesta i fins i tot de calamarsa. Els models indiquen que en les pròximes hores podrien produir-se descàrregues de més de 20 litres per metre quadrat en períodes de 30 minuts. Protecció Civil, per la seva banda, manté activat el seu pla davant inundacions i demana a la població extremar les precaucions.
Els models indiquen que les pluges començaran des d’aquest dijous al matí a l’extrem sud del territori i, a poc a poc, s’aniran estenent cap al litoral i zones de muntanya. S’espera que aquestes precipitacions s’estenguin de cara a la tarda i acabin abastant pràcticament tot el territori català. En la majoria de casos s’espera que els xàfecs siguin d’intensitat feble, tot i que en alguns punts, especialment durant la tarda, tot apunta que hi haurà pluges fortes, localment abundants i, en alguns casos, acompanyades de tempesta i calamarsa. Gairebé tot Catalunya està en avís groc per intensitat de pluges durant aquest dijous a la tarda. Al Baix Ebre i el Montsià l’avís és de nivell taronja fins, com a mínim, les sis de la tarda.
Previsió de divendres
Notícies relacionadesEls pronòstics indiquen que les pluges seguiran durant dijous a la nit i s’estendran fins divendres. Durant el matí s’esperen xàfecs al litoral, prelitoral, i de forma més aïllada en punts de l’interior de la meitat est, mentre que no es descarta a la resta del país. En aquest cas els models també indiquen que podrien donar precipitacions puntualment fortes, acompanyades de tempesta i de calamarsa. A partir de llavors i fins al vespre, tot apunta que es produiran xàfecs generalitzats a tota la geografia catalana. Durant divendres al matí hi ha avisos grocs activats a tot el litoral i prelitoral, des de l’Empordà fins al Baix Camp. De cara a la tarda els avisos es traslladaran a punts de l’interior i inclouran una desena de comarques.
A Barcelona hi ha un avís groc per intensitat de pluja activat des d’aquest dijous a la tarda, sobretot a partir de les sis, i fins com a mínim divendres a la tarda. Durant aquest període hi podria haver fortes pluges que, en alguns casos, podrien descarregar més de 20 litres per metre quadrat en períodes molt curts de temps.
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Apunt Parlem de ‘Huijsenbauer’
- Les tres millors puntuacions
- Tempesta judicial i política Pardo de Vera va adjudicar a dit 605.000 € a una empresa vinculada a la trama Cerdán
- En el ple El TC declara constitucional l’amnistia del procés amb els vots de la majoria progressista
- La situació blaugrana Joan Garcia: "He fet el pas que havia de fer"
- Cas negreira Laporta, Luis Enrique i Valverde, citats a declarar
- CANVIS EN L’ARBITRATGE La RFEF fulmina la cúpula arbitral
- El 10 d’agost L’Ajuntament no confirma la data per tornar al Camp Nou
- Política i moda L’OTAN del "papi" Trump