El propietari d'Amazon compra 'The Washington Post' per 190 milions d'euros

"Necessitem inventar, i això significa que necessitem experimentar. La nostra referència seran els lectors", subratlla Jeff Bezos

Seu central del diari ’The Washington Post’. AFP

Seu central del diari ’The Washington Post’. AFP / KAREN BLEIER (AFP)

2
Es llegeix en minuts

La companyia propietària de'The Washington Post', The Post Co., ha acordat vendre el seu diari insígnia al fundador del portal de vendes 'on line' Amazon, Jeffrey P. Bezos, per 250 milions de dòlars, ha informat aquest dilluns el mateix diari.

Amazon, amb seu a Seattle, no tindrà cap paper en l'adquisició, però Bezos es convertirà en l'únic propietari quan es completi la venda, probablement d'aquí 60 dies, afegeix. La transacció s'ha mantingut en el secret més estricte fins avui.

Donald Graham, director executiu de The Post Co., ha explicat aquest dilluns en una entrevista que el diari "podria haver sobreviscut sota la propietat de l'empresa i haver estat rendible en un futur pròxim". "Però volíem fer alguna cosa més que sobreviure. No estic dient que això garanteixi l'èxit, però ens dóna moltes més possibilitats" d'aconseguir-ho, ha afegit l'empresari i membre de lafamília Graham,que ha estat propietària del'Post'durant vuit dècades.

Katharine Weymouth-Graham, neboda del fundador, Philip Graham, i quarta generació de la família implicada amb el diari, hi seguirà com a editora i directora executiva de l'empresa propietat Bezos. "Aquest és un dia que ni la meva família i ni jo esperàvem que arribés mai. The Washington Post Company ha posat en venda el diari que ha posseït i cultivat des de fa vuit dècades", ha declarat Weymouth.

Elsingressos d'explotacióde la secció de diaris de The Post Co., on 'The Washington Post' és la capçalera més important, han registrat un descens del 44 % els últims sis anys. Bezos considera que la històrica publicació, fundada el 1877, és "una institució important" i ha expressat optimisme sobre el seu futur. "Això no implica que tingui un pla elaborat. Això és un terreny desconegut i requerirà experimentació", ha afegit l'amo d'Amazon. El diari especifica, a més, que "encara que el diari és una de les fonts de notícies a internet més populars", la publicació impresa s'ha reduït en un 7% 'més el primer semestre d'aquest any.

Carta als treballadors

Notícies relacionades

En una carta als treballadors del diari,Bezos subratlla que "per descomptat, hi haurà canvis al 'Post' en els pròxims anys. Això és essencial i hauria passat amb propietaris nous o sense".

"No hi ha un mapa clar, i traçar un camí no serà fàcil. Necessitarem inventar, i això vol dir que necessitarem experimentar. La nostra referència seran els lectors, entendre què els importa, i treballar des d'allà", ha afegit.