LES FINANCES DE L'ESTAT

Guindos assegura que encara que es demani el rescat no hi haurà més ajustos

En una entrevista al diari 'ABC', el ministre anuncia que el 24 d'agost el Govern aprovarà el decret per crear un banc dolent

El ministre d’Economia, Luis de Guindos, durant una conferència, el 26 de juliol a Madrid.

El ministre d’Economia, Luis de Guindos, durant una conferència, el 26 de juliol a Madrid. / Manuel H. de Lleó (EFE)

2
Es llegeix en minuts

El ministre d'Economia,Luis de Guindos, ha assegurat que, encara que Espanya demani finalment ajuda alfons de rescat europeu,no hi haurà nous ajustos perquè amb els que el Govern ha aprovat "n'hi haurà prou" per complir amb lareducció del dèficit.

En unaentrevista publicada aquest diumenge al diari 'ABC', Guindos també anuncia que el24 d'agostel Govern aprovarà un decret en què es desenvoluparan les línies generals del conegut com a banc dolent per a actius tòxics, s'introduirancanvis al FROB i s'abordarà unareforma per evitar "abusos" com els relacionats amb la comercialització de les preferents.

Pel que fa a l'ajuda que es pot reclamar als fons de rescat europeus --una porta oberta que el president,Mariano Rajoy, va deixar oberta divendres passat a l'espera de conèixer les condicions de l'ajuda--, Guindos admet que no sap com s'instrumentarà tot aquest procediment. Per això, ha insistit, Espanya esperarà a conèixer-ne els detalls i actuarà "amb prudència" davant l'oferiment del president del Banc Central Europeu, Mario DraghiMario Draghi, de comprar deute als països en dificultats si aquests demanen l'esmentada ajuda també per a la compra de bons sobirans.

A l'espera del BCE

El titular d'Economia explica en aquest sentit que Draghi ha enviat "dos senyals molt clars"; el primer que les diferències en el cost de finançament entre els països de l'euro no són acceptables, i el segon, que està decidit a intervenir en el mercat de deute mitjançant fórmules que es concretaran en pròximes setmanes. "Del que es tracta ara és d'esperar a veure com es materialitzen aquestes fórmules", afegeix Guindos, per a qui en tot cas "tenim temps".

El ministre assenyala que a mesura que es vagin coneixent més detalls es podrà tenir un "calendari precís" i insisteix que sigui quin sigui el procés "la part substancial de l'ajust" pressupostari a Espanya està feta i no hi ha noves mesures a sobre la taula perquè amb les aprovades n'hi haurà prou per complir amb el dèficit compromès amb Brussel·les.

La confiança d'Alemanya

Notícies relacionades

"Nosaltres hem complert la nostra part i ningú dubta que ho seguirem fent; que aquest compromís s'hagi de posar o no en un paper no és l'important", reitera el ministre, per a qui el que sí que és rellevant és que els socis europeus no dubtin d'Espanya. I en aquest sentit Espanya ha donat, en la seva opinió, "sobrades mostres que mereix aquesta confiança".

En l'entrevista, Guindos diu que té la percepció que Alemanya confia en Espanya perquè és la conclusió que treu quan parla amb el ministre de Finances d'aquest país, Wolfang Schaüble, que valora els esforços que està fent la societat per superar els problemes actuals. El ministre té clar en tot cas que "la solució" als problemes espanyols "és europea".