La RFEF aprofita la gran popularitat de la selecció femenina
L’actual campiona del món s’enfrontarà el 3 de juny a Anglaterra a l’RCDE Stadium després de més de 30 anys d’absència del combinat a Catalunya.
"Veurem la gespa", deia Montse Tomé mentre baixava per les escales de la sala de premsa de l’RCDE Stadium. Era la primera vegada que trepitjava l’estadi periquito com a seleccionadora espanyola i ho ha fet en el retorn de l’equip femení a Catalunya. Des de la dècada dels 90, la selecció femenina de futbol no jugava un partit en terres catalanes. Ara es veurà les cares amb Anglaterra (3 de juny a les 19.00 h) en un duel que suposarà molt més que un simple partit.
La tornada de la selecció femenina a Catalunya no ha sigut casualitat. Des que Luis Rubiales va deixar de ser el president de la Federació, l’organisme s’ha intentat renovar. Ficar en els càrrecs de poder persones amb coneixement de causa va ser un dels primers passos. D’allí va néixer la incorporació de Markel Zubizarreta a l’organigrama. Durant els pocs mesos que va ostentar el càrrec de director de Futbol Femení va acostar postures amb les jugadores i va convertir el vestidor, de nou, en un lloc plàcid per a elles. La seva etapa va ser curta i profitosa, però el que va arribar després va ser encara millor.
Les decisions complicades exigeixen persones valentes. Que les prenguin i decideixin lluitar pel que creuen. I això és el que està passant a fer la RFEF. La Federació ha notat molt l’arribada de Reyes Bellver com a directora de Futbol Femení. Ha suposat una professionalització gairebé immediata des del seu aterratge. Òbviament, el treball previ de Markel Zubizarreta va posar les bases, però la persona que ha dirigit l’estructura i ha obert noves portes és Bellver.
Sortir de Madrid
Avalada per una prestigiosa carrera com a advocada especialitzada en dret esportiu tant a escala nacional com internacional, experta en el sector i amb més de 15 anys d’experiència, Reyes Bellver Alonso va arribar al càrrec amb nombrosos reptes al davant. I no només està fent una gestió eficient dels recursos, sinó que està anant un pas més enllà. Està ajudant a popularitzar el futbol femení. La selecció en poques ocasions havia fet les seves convocatòries més enllà de les fronteres de la Comunitat de Madrid. Des de la seva arribada, va viatjar primer a la Corunya i ara a Catalunya. Amb un marge de temps raonable perquè els aficionats puguin desplaçar-se i organitzar-se per anar al partit, i posant facilitats en la compra d’entrades i la seva gestió.
Va ser la Federació la que va presentar la proposta a l’Espanyol per poder jugar l’últim partit de la Nations League, que li pot valer la classificació.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Entrevista Els assessors fiscals aconsellen sobre la campanya de la renda: "Habitatge i eficiència energètica són les deduccions més potents"
- Live action d’‘Enredados’ Els aspirants a la pel·lícula de Disney aguanten diverses hores de cua al càsting a Salou: «‘Si ens fan cantar, malament’»
- Guerra a l’Orient Mitjà L’Iran envia una nova proposta als EUA per desbloquejar les negociacions
- Radiografia de la TEC (IV) La Núria, tractada amb electroxocs: «M’és igual haver perdut memòria, jo el que volia és estar bé»
- Guia i consells On es concentra més el pol·len de plàtan d’ombra a Barcelona i com protegir-te en plena temporada d’al·lèrgies
