"S’entén que tingui por de la moto, no de córrer"

Jorge Martín ha plantejat a Aprilia abandonar l’escuderia italiana a l’acabar aquesta temporada i quedar alliberat el 2026.

"S’entén que tingui por de la moto, no de córrer"
2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

"Potser l’error és nostre per haver dissuadit la gent, amb el nostre comportament, que som uns herois i res més lluny de la realitat. No estem bojos, coneixem el risc i sabem que ens juguem la vida. Ningú s’ha plantejat que pot ser que el que li passi al Jorge [Martín] sigui que ha agafat por a l’Aprilia. El Jorge no té por de córrer, em temo que del que té por és d’aquesta Aprilia, ja que hi ha pujat dues vegades, ha tingut dos accidents, el segon encara més impressionant, s’ha fet molt mal, encara no sap què li va passar, i per això, potser, busca la manera de canviar de moto quan pugui. És comprensible que hagi agafat por a l’Aprilia, no a córrer".

Un dels pilots més importants i campions de la graella de MotoGP reflexionava d’aquesta manera sobre la complicadíssima situació, explicada la setmana passada, en exclusiva, per Motorsport.com, amb Germán García Casanova, que viu aquests dies Aprilia i Jorge Martín. L’actual campió del món de MotoGP va plantejar a la firma de Noale (Itàlia) la possibilitat d’activar, a final de temporada, la clàusula que li va fer signar a Massimo Rivola, CEO d’Aprilia, per la qual, passats els sis primers grans premis, si no estava lluitant pel títol, podia quedar lliure a final d’aquesta temporada i no complir l’any de contracte que li resta, el 2026.

La situació no pot ser més esperpèntica. Martinator, que, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, no tornarà a la competició abans del Gran Premi d’Alemanya (Sachsenring, 13 de juliol), ha decidit que no li agrada l’RS-GP25 d’Aprilia, malgrat que només ha fet uns quants quilòmetres amb ella i, per tant, no hauria de tenir prou informació per decidir deixar penjada Aprilia just començat el Mundial.

Notícies relacionades

Martín es va fer mal el primer dia del primer test de Sepang (Malàisia) i es va tornar a fer mal, molt, en el GP de Qatar. Amb aquestes dues experiències n’hi ha hagut prou per decidir fugir de l’equip de Noale quan pugui. Martín, que ja va tenir problemes quan va abandonar l’equip de Jorge Martínez Aspar i posteriorment quan va deixar KTM, planteja ara, junt amb el seu representant, Albert Valera, la possibilitat de deixar Aprilia quan acabi aquesta temporada per, probablement, anar-se’n a Honda, on el seu amic Aleix Espargaró, que va ser qui li va recomanar que fitxés per Aprilia, la seva família, és el pilot provador i qui està fent progressar la moto alada amb molt encert.

El problema que es planteja és majúscul i la millor prova de l’embolic en el qual es troben tots, inclòs el Mundial, és que ningú ha obert la boca. Aprilia pensa que Martín no pot esgrimir, de moment, aquesta clàusula de fuita perquè no ha corregut, al complet, ni un dels grans premis disputats. És més, la fàbrica italiana, si insisteix el campió espanyol en la seva intenció, podria denunciar el seu pilot en un tribunal de Milà i empantanegar la resolució del conflicte durant diversos anys, fet que deixaria Martín sense poder competir durant tot aquell temps. Valera ha demanat a Aprilia un nou termini de sis carreres, a partir de la tornada de l’espanyol, i tornar a parlar de l’assumpte quan el campió del món valori en la seva justa mesura la competitivitat de la moto.