NOVES ESTRATÈGIES DE LA DISTRIBUCIÓ DAVANT LA CRISI

Caprabo, Carrefour, Alcampo i El Corte Inglés no variaran de model

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO

L'estratègia seguida per Mercadona per adaptar-se a la caiguda del consum no provocarà, a priori, una revolució a les prestatgeries dels supermercats. Fonts de Caprabo, per exemple, descarten eliminar articles. "Caprabo aposta per donar total llibertat d'elecció al client", mantenint el nivell d'articles actual i "la mateixa qualitat que sempre", assenyalen. Davant la caiguda del consum, farà un "esforç important en preus" amb "més promocions" i potenciarà la seva marca. A més, ha ampliat el seu catàleg amb els productes gurmet SeleQtia.

Per la seva part, Carrefour tampoc té previst ajustar les referències. "La nostra marca pròpia, a més, no superarà mai el 30% de la superfície", manifesta la companyia, que aposta per accions com el "2x1" per animar el consum. Mentrestant, Alcampo recorda que "la varietat d'assortiment entra dintre de la nostra política comercial, amb el preu i la qualitat" i, per això, tampoc tocaran les prestatgeries. El Corte Inglés recorda que a l'octubre va apostar per una nova marca de preu inferior, Aliada, sense eliminar referències.