AUTOPISTES CATALANES

La gratuïtat de peatges atrau 16.500 nous usuaris

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Un total de 16.504 nous conductors s'han subscrit en tan sols cinc mesos a la gratuïtat dels peatges a les barreres de Mollet del Vallès (C-33), les Fonts (C-16), el túnel del Cadí i Alella (C-32). Aquesta xifra significa un increment del 30% d'usuaris respecte als que es beneficiaven d'aquestes condicions al desembre, segons dades de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.

L'1 de febrer passat va entrar en vigor la nova normativa de descomptes, i avui 58.203 usuaris es beneficien de la gratuïtat de les barreres. L'increment d'usuaris durant la primera meitat de l'any, en comparació amb el mateix període de l'any passat, és del 300%.

Per peatges, al de Mollet del Vallès és on més usuaris habituals es beneficien de descomptes, amb 19.970 en total, 3.247 d'ells nous en aquests cinc mesos. El segueixen les barreres de Les Fonts (14.262 usuaris, 3.015 nous), el túnel del Cadí (6.297 usuaris) i Alella (3.975).

Notícies relacionades

En total, la conselleria calcula que entre el 20% i el 50% del total de passos per aquestes vies ja es fan de manera gratuïta.

Per un altre costat, el Govern aplicarà descomptes durant les operacions de retorn a Barcelona els caps de setmana de juliol. Els usuaris tindran un 40% de descompte a les autopistes C-32 i C-33, als peatges troncals de Vilassar de Mar, Mollet del Vallès i Vallcarca, d'onze del matí a cinc de la tarda els diumenges i de mitjanit a les dues de la matinada els dilluns. Per beneficiar-se dels descomptes és necessari tenir un Via T.