SECTOR ELÈCTRIC

Iberdrola traurà a borsa la seva filial d'energies renovables aquest any

1
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES / MADRID

Iberdrola, la segona elèctrica espanyola, farà una oferta pública de venda (opv) equivalent al 20% de la seva filial d'energia renovable, Iberenova, durant el quart trimestre d'aquest any, segons ha informat la companyia.

L'operació, que ha estat aprovada avui pel Consell d'Administració de l'elèctrica, servirà per finançar el desenvolupament del seu negoci eòlic a tot el món, sense afectar la solidesa financera de l'empresa, van explicar les mateixes fonts.

Fins a la sortida a borsa de la filial, el Consell iniciarà els estudis i anàlisis pertinents per definir quins actius estaran inclosos en l'operació.

Les accions d'Iberdrola han estat suspeses per la Comissió nacional del Mercat de Valors (CNMV) durant mitja hora i a les 15.30 hores s'ha reprès la contractació amb una alça del 0,66% a 41,33 euros per acció.

La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha anunciat a les tres de la tarda la suspensió cautelar durant un període de mitja hora de la negociació de les accions d'Iberdrola.

Notícies relacionades

La suspensió s'ha produït a l'empara de l'article 33 relatiu a qualsevol informació que pogués pertorbar el normal desenvolupament de la negociació i la CNMV ha dit que la suspensió es produïa "mentre és difosa una informació rellevant".

Les accions de l'elèctrica cotitzaven en el moment de la suspensió amb baixa del 0,17% a 41 euros. La negociació es reprendrà a les 15.30 hores.