Lliçons positives
Estrena de la sèrie ‘Mesa para dos’: històries de superació de quatre xefs i una enòloga
Jordi Roca, Jordi Cruz, Sara Pérez, Raül Balam i David de Jorge són els protagonistes dels vídeos i els ‘podcasts’ que estrena la web d’EL PERIÓDICO
L’obesitat, l’addicció a les drogues, les malalties rares o l’autoestima són alguns dels assumptes tractats en el programa
Des de fa més d’una dècada, els xefs apareixen amb assiduïtat en els mitjans de comunicació, també la gent del vi, tot i que amb menys freqüència. Alguns han aconseguit el rang de personatges i formen part del quotidià televisiu, si bé el que se sap d’ells és bàsic, superficial, informacions que no comprometen ni aprofundeixen. La sèrie de vídeos i ‘podcasts’ ‘Mesa para dos’ intenta arribar com més lluny millor en les vides de persones rellevants del món de la gastronomia.
Mesa para dos’, que patrocina Familia Torres, està formada per cinc capítols, gravats per Zeta Media Lab, en la qual els cuiners Raül Balam, Jordi Roca, David de Jorge i Jordi Cruz i l’enòloga i cellerera Sara Pérez deixen enrere la conversa banal per aprofundir en aspectes menys coneguts de la seva vides, amb històries de superació personal. El responsable de les entrevistes és el periodista i escriptor Pau Arenós, coordinador de Cata Mayor, el canal gastronòmic d’EL PERIÓDICO i Prensa Ibérica.
Enlluernats per biografies exitoses, premiades i reconegudes mundialment, ignorem que darrere hi ha persones que han ensopegat o que pateixen una malaltia. Totes han aconseguit sortir del sot –o estan en camí de fer-ho– i són capaces de transmetre, amb entusiasme i pedagogia, una idea positiva i un missatge esperançador. Lliçons de vida que mereixen ser escoltades.
Raül Balam
El primer capítol de la videosèrie estarà dedicat a Raül Balam i serà emès diumenge a la tarda 19 de juny a la web d’EL PERIÓDICO. El dilluns 20 serà el torn del ‘podcast’, amb la xerrada al complet. El Raül, fill de Carme Ruscalleda, amb dues estrelles Michelin al restaurant Moments i a punt d’obrir Cuina Sant Pau, explica el seu problema amb les drogues i com va aconseguir desenganxar-se: «Tinc una malaltia: soc un addicte», i segueix: «Deixar les drogues és molt fàcil, el que és molt difícil és deixar la conducta».
Jordi Cruz
El diumenge 26 de juny serà el torn de Jordi Cruz (i el ‘podcast’, el dilluns 27), amb tres estrelles Michelin a Àbac i jutge del programa ‘Masterchef’, que explica la conflictiva relació amb el seu pare i com només va saber dir-li que l’estimava al llit de mort: «Li vaig dir al meu pare ‘T’estimo’, amb un Alzheimer avançadíssim, dues hores abans de morir». No és gaire elogiós al jutjar-se: «Soc una persona molt petitona».
Sara Pérez
Sara Pérez apareixerà el diumenge 3 de juliol i el ‘podcast’, el dilluns 4. Viticultora de referència internacional, creadora de marques prestigioses (Venus Universa) i renovadora del Priorat/Montsant, explica la lluita per fer-se escoltar en un món dominat pel masculí: «La meva veu no se sentia. I vaig començar a masculinitzar-me». Segueix: «Em vaig adaptar a una realitat de l’heteropatriarcat».
David de Jorge
Notícies relacionadesEl diumenge següent, dia 10 de juliol, hi haurà temps per a David de Jorge (i el dilluns 11, per al ‘podcast’), referent televisiu, dels llibres gastronòmics i soci de Martín Berasategui, que va aconseguir baixar dels 267 quilos de pes i afrontar el futur d’una forma més saludable: «Hi va haver un moment de la meva vida, amb 40 anys, que no m’hagués importat morir-me». «Continuo lluitant amb aquest gras que porto dins», diu.
Jordi Roca
‘Mesa para dos’ finalitzarà amb Jordi Roca el 17 de juliol (sense ‘podcast’, per raons òbvies), el menor dels germans Roca, amb tres estrelles Michelin a El Celler de Can Roca, premiat com a millor restaurant del món. El Jordi conversarà, amb un gran esforç per la seva banda, sobre la malaltia que li impedeix parlar amb normalitat: «Tinc distonia, una afectació neurològica». «Puc començar una frase però em quedo sense aire», segueix. El que no ha perdut és l’humor: «Parlar està completament sobrevalorat».
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
 - SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Successos Els Mossos "cacen" un lladre "spiderman" que en 45 dies va robar en una vintena d’habitatges de Barcelona
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Crisi a la Generalitat Valenciana Mazón dimiteix sense convocar eleccions i apel·la a Vox per nomenar un nou president
 
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
 - Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
 - Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
 
	
			
			
	
		