Amb un cop de metro
Tres llocs sobre l’asfalt de Barcelona per menjar calçots
Tres llocs on posar-te el pitet per gaudir amb aquestes cebes tendres: una masia urbana a la Rambla, un interior d’illa de l’Eixample i una taula davant del mar

D’acord, Barcelona no és Valls, i si vols fer una calçotada com cal el millor és desplaçar-se fins a la capital d’aquesta ceba tendra per engolir-ne una rere l’altra com si no hi hagués demà. Però potser no pots o no et ve de gust anar fins allà. En qualsevol cas, aquí et suggerim tres bones opcions.
El restaurant Canaletes, una masia urbana davant la font homònima (la Rambla, 127), proposa un menú amb fuet, olives, patates xips, calçots, pollastre marinat a les fines herbes, costella ibèrica amb salsa barbacoa a la catalana, botifarra a la brasa amb mongetes de Santa Pau, patata al caliu i recuit de drap amb mel de flors. Per beure, vi (en porró), cervesa o refresc i aigua. El serveix cada dia de 13.00 a 16.00 hores (cal reservar amb 24 hores d’antelació) i costa 37 €.
També és cèntric Belbo Terrenal (Casp 1-13), que els caps de setmana omple el seu enorme saló i el seu encara més enorme pati interior, que ocupa bona part d’un interior d’illa de l’Eixample, gràcies a una barra lliure de calçots, que s’acompanyen de vermut, porró de vi, patates xips, olives, secallona, pa de pagès amb tomàquet, botifarra, costelles i carxofes a la brasa amb mongetes de Santa Pau i crema catalana amb carquinyoli. Costa 41 €.
També es pot disfrutar dels calçots davant del mar... i amb ganivet i forquilla a Xiroi (passeig Marítim de la Nova Icària, 38), que integra el vegetal en suggeriments de la seva carta mediterrània que canvien cada 15 dies: ara toca xatonada amb calçots i romesco; bunyols de calçots amb allioli de romesco; calamar farcit de calçots, botifarra i papada amb trinxat de col kale, i arròs de pop amb calçots i molles ibèriques de romesco. Costen entre 9,50 i 23 €.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)