Palllos en joc

Ricardo Sanz crea el seu nou grup de restaurants després de trencar amb Kabuki

  • L’‘itamae’ madrileny bateja amb el seu nom el restaurant de l’Hotel Wellington i Kyoshi el de l’Hotel Las Cortes, a Madrid

Ricardo Sanz crea el seu nou grup de restaurants després de trencar amb Kabuki

El Periódico

1
Es llegeix en minuts
Pau Arenós
Pau Arenós

Coordinador del canal Cata Mayor

Especialista en gastronomia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Ruptura, a l’espera que sense ganivets d’’itamae’ en alt, del grup de cuina japonesa Kabuki, que ha liderat durant vint anys Ricardo Sanz, creador de la cuina ‘japocañí’ i forquilla de tres estrelles Michelin.

Primer van ser els seus antics col·legues, amb José Antonio Aparicio al capdavant, els que van emetre un comunicat assegurant que Ricardo seguia «vinculat al concepte com a soci» i ara és aquest qui fa el mateix però dient el contrari: «Llança el seu propi grup gastronòmic amb el nom Grup Ricardo Sanz, i inicia així una nova etapa d’independència, lideratge i autenticitat».

Ricardo Sanz Wellington i Kyoshi

El restaurant de l’Hotel Wellington passa a dir-se amb el seu nom, i qui circuli per davant ja veurà la nova marca impresa segons el disseny d’Abraham Lacalle. El de l’Hotel Las Cortes Double Tree també ha sigut rebatejat: Kyoshi, «mestre de mestres en japonès», explica l’‘itamae’ madrileny.

I hi haurà canvis en retolacions en els de The Riltz-Carlton (Abama, Tenerife), Finca Cortesín (Casares, Màlaga) i en el «projecte de l’empresa Áreas a aeroports».

En la seva nota del 26 de novembre, el Grup Kabuki també fa referència a aquests establiments.

Notícies relacionades

Ricardo assegura que planteja el futur amb energia renovada: «Tot i que no és el que desitjava a hores d’ara de la meva carrera. Ha passat altres vegades, com en el cas de Martín Berasategui».

Per la seva banda, els responsables de Kabuki explicaven que Ricardo deixava les seves funcions en «la gestió operativa i empresarial del grup amb l’objectiu de desenvolupar un projecte personal» amb l’«actual Kabuki Wellington» com a «vaixell insígnia». I detallaven «la renovació de la imatge corporativa» i una «expansió nacional i internacional». Immediata a Lisboa i per al 2022 «l’obertura d’un nou Kabuki a Madrid i altres restaurants [...+ a París i Miami, a més del concepte Nohai recentment obert a Gran Canària».