Gustos de moda
Com fer un tàrtar de tonyina vermella i alvocat especial
El xef Dídac Alcoriza, del restaurant Tela Marinera, t’ensenya a preparar aquest clàssic de la gastronomia actual marinat en soja i acompanyat amb hummus d’‘edamame’ i cruixent d’alga ‘nori’

El xef Dídac Alcoriza, del restaurant Tela Marinera a l’Hotel Marina Badalona, proposa aquest clàssic contemporani que tant s’ofereix als restaurants de qualsevol lloc.
En aquest cas, dona un toc especial a aquesta recepta de tàrtar de tonyina vermella i alvocat, ja que el marina en soja i l’acompanya d’hummus d’‘edamame i xips d’alga ‘nori’.
Per a l’hummus d’‘edamame’
Ingredients
100 g de cigrons cuits
100 g d’‘edamame’ pelat
50 ml de l’aigua de cocció de l’‘edamame’
10 g de tahini
20 ml d’oli de sèsam
10 ml d’oli d’oliva verge extra
1/4 d’all
1/2 culleradeta de suc de llimona
Sal fina
Elaboració
Coieu l’‘edamame’ pelat en aigua bullint amb una mica de sal durant 10 minuts (recupereu 50 mil·lilitres de l’aigua de cocció de l’‘edamame’ i deixeu-la refredar).
Refredeu amb aigua i gel per evitar que perdi color. Reserveu-lo.
Col·loqueu a la batedora amb la resta d’ingredients i tritureu durant 2-3 minuts, incorporeu l’aigua de la cocció de l’‘edamame’ fins obtenir textura d’hummus de cigrons. Rectifiqueu de sal i reserveu-lo.
Per al tàrtar de tonyina vermella i alvocat
Ingredients
120 g de tonyina vermella fresca (congeleu-la un mı́nim de 48 hores embolicat en paper film i després en paper d’alumini i descongeleu-la tres hores abans de consumir-la)
1/2 alvocat tipus Hass
1/2 suc de llima
20 ml de salsa de soja
Sal
Elaboració
Talleu la tonyina en daus de 0,5 cm.
Poseu en un bol i barregeu-la amb la salsa de soja.
Talleu l’alvocat en daus de la mateixa mida i barregeu-lo amb el suc de la llima.
Escorreu les dues elaboracions i barregeu-les amb compte amb una espàtula de goma. Rectifiqueu de sal.
Per a l’acabat
1 bossa de xips d’alga ‘nori’ o l’alga en làmines
5 g de sèsam torrat
1 pot de Caviaroli (opcional)
Emplatat
Col·loqueu una cullerada gran d’hummus d’‘edamame’ a la base del plat.
Disposeu a sobre el tàrtar de tonyina i alvocat i empolvoreu-lo amb sèsam, les xips d’alga ‘nori’ (si no les heu trobat, fregiu les làmines d’alga ‘nori’ en oli molt calent durant 15-20 segons, retireu-les, col·loqueu-les sobre paper de cuina per extreure’n l’excés d’oli, deixeu-les refredar i trenqueu-les a trossos petits).
Col·loqueu el Caviaroli per sobre de la composició (opcional).
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Plataformes digitals La moderadora de continguts de Meta registra un ero històric: 2.062 acomiadaments a la torre Glòries
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés