¡No et punxis!

Garoinada 2023: el festival de les garotes

  • Palafrugell celebra el festival gastronòmic amb més sabor a mar

Garoinada 2023: el festival de les garotes

Ferran Imedio

1
Es llegeix en minuts
Ferran Imedio
Ferran Imedio

Periodista. Redactor del canal Cata Mayor

ver +

Diuen que les garotes són afrodisíaques. Sigui cert o no, hi ha una cosa indubtable: generen passions. Aquest sabor a mar resulta tan imbatible... Així que, quan arriba la temporada de l’equinoderm, els seus entregats amants ja saben que han d’apuntar a l’agenda la Garoinada 2023, un festival gastronòmic en el qual participen 14 restaurants i 6 hotels de Palafrugell i dels voltants (Calella, Llafranc i Tamariu).

Fins al 31 de març, els restaurants ofereixen un menú que consisteix en un entrant de garotes, un primer plat per triar entre catxoflino o un altre de la casa, postres de cremat, aigua, vi i cafè. A més, aquests menús, que costen entre 50 i 60 €, estan maridats amb vins del celler empordanès Espelt.

Participen en la Garoinada 2023 els restaurants L’Arc, Centre Fraternal, La Xicra i Xadó (Palafrugell), El Balcó de Calella, El Càntir, Gelpifish i Les Voltes de Calella by Es Portal (Calella de Palafrugell), El Far, La Llagosta, Llafranc ‘El Gitano’, Sa Teula i Terrassa Terramar (Llafranc), i Es Portió (Tamariu). També, els hotels Can Liret (Palafrugell), Alga i Sant Roc (Calella de Palafrugell), i El Far, Llafranc i Sa Teula (Llafranc).

A més, s’ofereixen diferents fórmules per disfrutar de la garoinada a Palafrugell, tant entre setmana com en cap de setmana. Tota inclouen menú i/o allotjament en algun dels hotels, i es complementen amb una activitat per elegir entre una sortida amb barco d’època o una excursió de senderisme personalitzada per conèixer l’entorn amb un expert del territori. Els preus oscil·len entre els 80 i els 150 €.

Entrades per a equipaments culturals

Notícies relacionades

Els hotels regalaran un talonari d’entrades per visitar equipaments culturals del municipi (Fundació Josep Pla, Fundació Vila Casas Can Mario, Museu del Suro i Jardí Botànic de Cap Roig), una entrada per a la piscina municipal i un val de descompte per comprar a Vins i Licors Grau, patrocinador de la campanya.

El disseny del cartell, que cada any s’encarrega a un/a artista, en aquesta edició l’ha fet l’artista Sergio del Río, que ha dibuixat un cartell a llapis i aquarel·la fent un especial homenatge a l’artista Rodolfo Candelaria.