Escultura de cacau

Gaudí en mona de Pasqua: a mida real i amb un pes de 150 quilos

L’obra, que ha tardat un mes a elaborar-se, estarà exposada a Riudoms fins al pròxim dia 11

Gaudí en mona de Pasqua: a mida real i amb un pes de 150 quilos

Acn / Eloi Tost

2
Es llegeix en minuts
ACN

Riudoms (Baix Camp, Tarragona) ha presentat aquest diumenge una figura de xocolate que representa l’arquitecte Antoni Gaudí. L’ha elaborada el mestre pastisser Adan Saez, és a mida real i pesa uns 150 quilos.

L’obra és un encàrrec de l’Ajuntament de Riudoms per commemorar l’Any Gaudí, que se celebra aquest any per recordar el centenari de la mort de l’arquitecte.

La peça, feta de xocolate negre amb un 60% de cacau, s’ha descobert a la plaça de l’Església del municipi davant de desenes de veïns. A continuació s’ha traslladat a l’entrada del Teatre Auditori del Casal Riudomenc, on estarà exposada fins a l’11 d’abril. Aquell dia, en un acte popular, la trencaran i la repartiran entre els assistents.

"Toc popular"

Saez ha fet la figura per encàrrec de l’Ajuntament de Riudoms. "La idea és donar un toc popular a l’Any Gaudí, i que millor que una tradició catalana com la Mona de Pasqua i la figura de xocolate", ha explicat l’alcalde de Riudoms, Ricard Gili.

En un principi, la intenció era prendre com a referència l’escultura que l’artista Joan Serramià va fer de l’arquitecte modernista i que s’exhibeix a la mateixa plaça de l’Església.

Escultura d'Antoni Gaudí que s'exhibeix a Riudoms. /

Wikipedia

De fet, van contactar amb ell i van poder recuperar un motle que va utilitzar per a l’escultura, que s’ha reutilitzat per crear la part superior de la figura de xocolate. "A partir d’ací hem recreat tot el cos, cap avall", ha afegit el pastisser.

Amb 'trencadís' inclòs

Finalment, l’han recoberta amb una capa de bronze alimentari per donar-li més aparença d’escultura i al peu li han posat un 'trencadís', fet a partir de xocolate blanc amb colorants.

Tot i que la intenció inicial de Saez era representar Gaudí dret, les dificultats que això hauria suposat per al trasllat han fet que finalment l’hagi mostrat assegut en una cadira.

A la plaça, l’han exhibit davant d’unes torres de la Sagrada Família fetes de merenga i avellanes, que des de fa anys són a l’aparador de la pastisseria de Saez. En total, li ha suposat un mes de feina.

Petit accident

Notícies relacionades

La posada en escena de la figura de xocolate ha tingut un petit contratemps. En el procés de descarregar-la de la furgoneta i col·locar-la a l’escenari situat a la plaça, un petit colp ha fet que es trenqués un dit de la mà dreta.

El dit, a més, sostenia una petita reproducció de la Sagrada Família que, en caure a terra, s’ha fet miques. El dit ha quedat en bon estat i, amb l’ajuda d’un encenedor, Saez ha pogut recol·locar-lo al seu lloc fonent una mica de xocolate.