¡Compte!
Si veus això a la bossa d’enciam que tens a la nevera, llença-la directament a les escombraries
Un estudi de la Universitat de Leicester determina que només una fulla en mal estat pot suposar un risc per a la salut

L’enciam constitueix la base d’un dels menjars per excel·lència en les dietes: les amanides. Hi ha persones que, per qüestió de temps o comoditat, es decanten per comprar aquest aliment ja envasat. No obstant, per molt sa i net que sembli aquest producte en bosses amaga un gran perill i pot resultar molt menys saludable del que pensaves.
Una fulla és suficient
Notícies relacionadesSegons un estudi realitzat per la Universitat de Leicester (Regne Unit), amb tan sols un mínim dany en unes quantes fulles de la bossa, es pot estimular d’una gran manera l’aparició del bacteri de la salmonel·la, el qual provoca una intoxicació alimentària en l’enciam envasat. A més, aquest mateix estudi ha esbrinat que els sucs procedents de les fulles en mal estat, multipliquen el creixement d’aquest virus (que pot provocar febre alta, diarrea i vòmits) fins a 2.400 vegades,
Per aquesta raó, Primrose Freestone, doctora del Departament d’Infecció, Immunitat i Inflamació de l’esmentada universitat, ha declarat en una revista especialitzada anomenada ‘Applied and Environmental Microbiology’ (que ha recollit el ‘Daily Mail’) que els cultivadors han de mantenir al peu de la lletra els estàndards de seguretat alimentària. A més, també adverteix que s’ha de consumir l’aliment al més aviat possible una vegada s’obri, ja que a partir d’aquell moment els bacteris es propaguen encara més ràpid, fins i tot quan estan refrigerats.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"