Cita global a Barcelona
Grant Dalton: «Hem de treballar més per donar a conèixer la Copa Amèrica de vela»
En poques hores agafa un avió cap a Jiddah (Aràbia Saudita), on a partir del 29 de novembre se celebra la segona regata preliminar de la Copa Amèrica de vela si el conflicte al Pròxim Orient ho permet. El també director executiu de la 37a edició, que se celebra a Barcelona el 2024, Grant Dalton, fa balanç a EL PERIÓDICO del que ha passat fins ara.
¿Com va l’aclimatació a Barcelona?
La ciutat ha estat en decadència després dels jocs olímpics i la Copa Amèrica és una manera de sortir del declivi. El nostre esdeveniment atrau turisme a Barcelona i està fent que totes les administracions treballin juntes. L’altra cosa que he après en aquests mesos és que a mesura que el patrocini creix també s’atrau més patrocini.
Barcelona sempre diu que en volen fer la millor edició: ¿té possibilitats d’acollir la següent?
Respondré parlant de Vilanova i sobretot sobre l’experiència que n’hem extret. El primer, que no podem controlar la meteorologia i, en segon lloc, que no promocionem prou l’esdeveniment a Barcelona i Catalunya.
¿Va fallar el públic?
Vilanova estava ple sobretot de persones del municipi. Una de les coses per les quals serem jutjats és que atraguem el màxim de persones de fora de Barcelona. Però per mi Vilanova va ser una advertència i hem de treballar millor per agradar al públic, sense donar per descomptat que la gent coneix la Copa Amèrica. A això ens hem de dedicar en els pròxims mesos.
Entrevista amb el director executiu de l’America’s Cup Events (ACE) i director de l’Emirates Team New Zealand, Grant Dalton. /
¿Llavors prendrà la decisió més endavant?
Jo no prendré la decisió, serà primer la ciutat. El que està clar és que no trigarem un any a decidir-ho com l’altra vegada. Soc una mica supersticiós, primer hem de guanyar i, si ho fem, anunciarem abans l’emplaçament perquè dona seguretat als espónsors, als equips i a la comunitat de la cita.
¿I això serà...?
Si guanyem, anunciarem bastant ràpid el lloc perquè no perdrem el temps en debats. Sigui quina sigui la ciutat triada, començarem a negociar-hi el maig o el juny de l’any vinent.
Parlava d’espónsors fa un moment.
Tinc un anunci important: Louis Vuitton torna a la Copa Amèrica com a espònsor. Ells hi han tingut un paper històric des de 1993. Es tracta d’una marca prestigiosa que fa les coses bé: no només patrocinaran les sèries dels aspirants sinó també la competició final, i això és una novetat.
Vilanova celebra la primera regata preliminar de la Copa Amèrica /
¿Ha sigut difícil recuperar-los?
Sí, uns mesos. La col·laboració amb Vuitton és bona per a la ciutat, per a la Copa, per als altres patrocinadors. Ajudarà l’ecosistema i al desembre anunciarem un altre espònsor, estem tenint molt èxit. Que hagin tornat és resultat directe de la celebració a Barcelona, no subestimem el valor que té per a la marca que la Copa Amèrica sigui aquí.
¿Es van complir les expectatives a Vilanova?
Sí, tot i que la meteorologia va ser nefasta i és difícil fer valoracions quan tens tan mala sort. Si comparem un esdeveniment de tres dies amb un altre de dos mesos i mig hi ha molta diferència.
A cinc setmanes per a Jiddah, ¿com afecta el conflicte del Pròxim Orient?
Tenim la nostra pròpia empresa de seguretat amb gent destinada a la zona que ens dona un informe diari. Els barcos s’han enviat o estan a punt de fer-ho però, qui sap.
El director d’operacions de l’Emirates Team New Zealand, Kevin Shoebridge, explica com es posa l’AC75 a l’aigua per sortir a entrenar. /
No s’ha decidit encara.
Si fos avui, la regata s’estaria fent, però en cinc o sis setmanes no sabem què passarà. A l’Aràbia Saudita estan molt convençuts que es faci i nosaltres també. És la primera regata rellevant que s’ha celebrat mai al mar Roig, tot i que som conscients de la situació i estem horroritzats amb el que està passant a Israel i Gaza.
L’equip americà no hi vol anar. ¿Han pres alguna decisió?
Si la nostra seguretat no desaconsella anar-hi, hi acudirem. Si hi hagués risc, no. Però si prenem una decisió raonada i un equip opta per no desplaçar-se a Jiddah, serà penalitzat.
Notícies relacionades¿Hi haurà moltes sorpreses en els AC75 que s’estan dissenyant?
No ho sé, però les noves embarcacions són molt més veloces que en l’edició anterior. No sé quina aparença tindran però seran molt més espectaculars.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
America's Cup Event Grant Dalton Blau Orient Express Racing Team Ineos Britannia Emirates Team New Zealand Luna Rossa Prada Pirelli American Magic New York Yacht Club Alinghi Red Bull Racing Esports aquàtics Economia blava Barcelona Copa America de vela Vilanova i la Geltrú Port de Barcelona
- Noves relacions afectives Parelles sèniors que viuen separades, el model LAT en auge: «Conservo la meva llibertat i no discuteixo pel comandament de la tele»
- Entre Vila-real i l’Hospitalet Cau un clan familiar que es va apropiar de 19 vehicles d’alta gamma d’un servei de subscripció conegut com ‘el netflix dels cotxes’
- L’estratègia comunitària Tusk crida al rearmament d’Europa i critica la política migratòria de la UE
- Sessió al Congrés La pujada de les pensions i l’ajuda al transport cauen al tombar-les Junts i PP
- Comerç La batuda en súpers 24 hores va detectar una vintena d’infraccions laborals
- «He defugit tot allò que fos l’èxit ràpid, m’he anat autoboicotejant per créixer a poc a poc»
- Crim a Sant Joan les Fonts La investigació de l’assassí de la dona de Girona, pendent dels psiquiatres
- Negociacions Puigdemont pressiona el Govern central perquè presenti un nou decret de pensions: «L’aprovaríem avui mateix»
- PRIMERA EDICIÓ EXITOSA El mapa de la Champions s’aclareix: el Barça ja ha guanyat 54 milions
- Sanitat pública Un estudi alerta de la necessitat que les persones de més de 65 es vacunin contra el pneumococ