Atracció a la Rambla

El nou Museu de Cera obre les seves portes a un espai d’oci del segle XXI

Després d’una renovació integral, l’emblemàtic espai reobre les seves portes per oferir una experiència moderna i innovadora

La reforma inclou una nova experiència amb més de 120 figures, incloses les estrelles més actuals, en 28 escenaris interactius tematitzats

La inversió de 6 milions d’euros en el projecte preveu la creació de 40 llocs de treball

2
Es llegeix en minuts

El nou Museu de Cera de Barcelona obrirà les seves portes aquest 4 de desembre, oferint una nova i renovada experiència als seus visitants gràcies a l’aposta per la tecnologia i les més de 120 figures. Entre aquestes s’hi podran trobar figures icòniques de diferents àmbits, com la música, l’esport, la cuina, el cine i la història, juntament amb figures històriques del museu, que manté la seva ubicació a l’espectacular edifici del segle XIX, al cor de la Rambla de Barcelona. La inauguració té lloc després de la seva reforma integral, que ha suposat una inversió de 6 milions i preveu la creació de 40 llocs de treball.

La renovació integral dels espais presenta un suggerent relat que, gràcies als mitjans audiovisuals, la il·luminació i la tecnologia, pretén submergir els visitants en una experiència única. Aquests 28 espais interactius tematitzats configuren la nova experiència del museu a través de la incorporació de sistemes tecnològicsimitjans audiovisualssorprenents. Tot just entrar el visitant podrà pujar a més de 120 metres d’altura en un ascensor on les seves pantalles li permetran veure, amb vista d’àguila, la Rambla amb una visió de 360 graus. També es podran visitar les estrelles més actuals, com ho són Rosalía, Billie Eilish, Adele i Taylor Swift. I, per si no era suficient, també es podrà viatjar a l’univers des d’una estació espacial en la qual es podrà observar la Terra i, mitjançant uns plafons tàctils, veure com es formen els diferents fenòmens meteorològics al seu gust al planeta.

Es recupera una de les instal·lacions d’ocimés emblemàtiques de la ciutatamb un enfocament modern i innovador per posicionar-la com un referent internacional. Però no es quedarà aquí, ja que el museu està conceptualitzat per anarrenovant-se constantmentamb noves figures i activitats per a tots els públics. «La nostra intenció és que cada any es renovi, afegint-hi espais i figures noves, buscar el màxim atractiu per estar en constant moviment i atraure el públic, que siguiun museu molt viu», comentaÁngel Díaz, director de negoci del projecte.

Recuperar la Rambla

Notícies relacionades

El museu, situat al cor de la ciutat des de fa 50 anys, no ha volgut oblidar les seves arrels i ha fet una clara aposta per estrènyer la vinculació amb el seu entorn,la Rambla, i laciutat de Barcelonai promoure aquest lloc com un espai d’oci familiar de referència. «Volem que el museu torni a ser part de la vida dels ciutadans; feia ja anys que els barcelonins l’havien oblidat. És més, abans es parlava d’uns 200.000 visitants que en l’actualitat van passar a ser només 80.000; la nostra intenció és tornar a aquestes xifres».

Una de les propostes principals és la col·laboració amb altresespais culturals de la zona, com serien l’Aquàrium de Barcelona o els diferents museus ja existents a la zona. Aquesta col·laboració pretén potenciar l’interès i crear plans accessibles per fomentar les visites. «Des de la direcció estem portant un pla de màrqueting molt potent; la nostra intenció és recuperar la Rambla del passat, aquella en la qual passejaven els veïns», sentencia el director creatiu del projecte,Toni Cruz.

Temes:

Turisme