ACTUACIÓ URBANÍSTICA PENDENT

BCN presenta dues propostes per a la Via Laietana amb més vorera i menys cotxes

L'ajuntament tanca el procés participatiu per a la sempre postergada transformació de la via

Una de les diferències entre els dos dibuixos és que només un inclou dos carrils bici segregats

zentauroepp47415927 via laietana190319115816

zentauroepp47415927 via laietana190319115816

1
Es llegeix en minuts
Helena López

Les regidores Janet Sanz i Gala Pin han presentat aquest dimarts a la premsa les dues propostes que compten amb més consens per a la sempre pendent reforma de la Via Laietana. Totes dues fruit del procés participatiu dut a terme durant els últims nou mesos i totes dues també amb diversos denominadors comuns, entre els quals destaquen guanyar vorera, mínim un metre, un clamor, i disminuir l’ús del vehicle privat, un altre. La intenció municipal és acabar de decidir en les setmanes que queden de mandat amb quina de les dues propostes es queden –decisió que prendran en funció d’informes tècnics que s’estan elaborant–, per començar a executar la transformació a finals del 2020.

Un dels objectius d’aquest mandat ha sigut "recosir ferides de la ciutat" i "guanyar espais de vida". "Per definir la transformació del que avui és una autopista al centre de la ciutat hem comptat amb la participació dels veïns, els alumnes d’escoles i els comerciants", ha destacat Sanz, que també ha assenyalat que les dues propostes responen als criteris de "posar l’urbanisme al servei de l’ecologia i de la transició ecològica de la ciutat", amb més espai per passejar i menys cotxes i on el transport públic és prioritari.

Els comerciants, per la seva part, es mostren molt crítics amb les propostes presentades per l’ajuntament. Malgrat haver participat en el procés asseguren que aquest ha sigut "molt esbiaixat" i que en els dibuixos seleccionats pel consistori "prioritza massa la bicicleta". 

"Tothom hi guanya"

Una de les diferències entre un dibuix i l’altre és l’amplitud de les voreres, tot i que en tots dos passen dels tres metres i mig, una ampliació important (ara fa a tot estirar 2,70). Les regidores veuen amb més bons ulls la proposta que amplia les voreres fins als3,70 metres, al considerar que amb això “tothom hi guanya”. "És la que més ens agrada perquè té un carril bici de pujada i un altre de baixada", ha apuntat Pin, que també posa èmfasi en la necessitat d’actuar a l’antipàtic carrer de Junqueras, mesura que recullen les dues propostes.

Notícies relacionades

El dibuix amb les voreres més àmplies, 4,15 metres, té a ulls de les regidores el problema que compta amb un sol carril bici de pujada i de baixada.

Una cosa que també tenen en comú les dues propostes és que compten amb un carril bus taxi i local, en què, a més dels serveis, només podran circular els vehicles dels veïns de la ciutat.