Revisió de tarifes
BCN xifra en 540 milions en 7 anys la desinversió del Govern en transport públic
Colau demana per carta a Montoro 40 milions més per no apujar el transport metropolità

/
L’Ajuntament de Barcelona va recriminar ahir al Govern central que hagi deixat d’invertir 540 milions d’euros en el finançament del transport públic metropolità, i li va reclamar que reverteixi aquesta situació i incrementi de 108 a 148 milions d’euros la seva aportació, igualant així la inversió que té previst fer el Govern municipal. Aquesta aportació per part de l’Executiu central, diu el consistori, és necessària per poder portar a terme una congelació de tarifes. L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va enviar una carta al Ministre d’Hisenda per demanar-li que es faci efectiva aquesta inversió. L’ajuntament no llença la tovallola i assegura que fins dijous que ve, quan el consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità ha d’aprovar les noves tarifes del transport públic per a l’any 2018, hi ha la possibilitat de mantenir els preus congelats per segon any consecutiu. Però només si l’Estat incrementa la seva aportació a l’estructura tarifària integrada de l’àrea de Barcelona.
Si no, un increment de tarifes, amb la targeta T-10 novament per sobre dels 10 euros, sembla totalment inevitable. Segons fonts municipals, només hi ha una línia vermella que no es repassarà: la de les tarifes considerades socials. Fins i tot en el pitjor dels escenaris, segons l’àrea de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, institució que conforma l’ATM amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona, altres ajuntaments metropolitans i, amb una posició majoritària, la Generalitat, es mantindria la gratuïtat de la targeta rosa, el preu actual de la T-Jove i la tarifa rebaixada per a persones en l’atur.
INCREMENT DE 40 MILIONS
El ple de l’Ajuntament de Barcelona ja va reclamar divendres passat, a proposta del grup municipal de Barcelona en Comú i amb els vots favorables d’ERC, PdeCat, PSC i Ciutadans, que el Govern central recuperi el seu nivell d’aportacions del període 2006-2011 i aporti 148 milions d’euros, amb un increment de 40 milions. Amb tot, l’objectiu a mitjà termini és que el Govern central torni a aportar anualment 175 milions d’euros, davant els 108 actuals.
Cristóbal Montoro Transport públic Ada Colau Transports Ajuntament de Barcelona Preus Ministeri d'Hisenda AMB ( Àrea Metropolitana de Barcelona )
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- ENERGIA CNMC amenaça amb multes de 60 milions i indemnitzacions multimilionàries si troba infraccions greus en l’apagada
- Entrevista Antonio Orozco: «Ningú em pot fer més mal que jo mateix, és impossible»
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Enxampen a la C-55 un home de 73 anys que conduïa drogat, sense carnet i amb haixix al cotxe
- «Per decència» Veto al ‘naked dress’ a Cannes: ¿per què el festival prohibeix a les estrelles trepitjar la catifa vermella mig despullades?