Revisió de tarifes
BCN xifra en 540 milions en 7 anys la desinversió del Govern en transport públic
Colau demana per carta a Montoro 40 milions més per no apujar el transport metropolità
/
L’Ajuntament de Barcelona va recriminar ahir al Govern central que hagi deixat d’invertir 540 milions d’euros en el finançament del transport públic metropolità, i li va reclamar que reverteixi aquesta situació i incrementi de 108 a 148 milions d’euros la seva aportació, igualant així la inversió que té previst fer el Govern municipal. Aquesta aportació per part de l’Executiu central, diu el consistori, és necessària per poder portar a terme una congelació de tarifes. L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va enviar una carta al Ministre d’Hisenda per demanar-li que es faci efectiva aquesta inversió. L’ajuntament no llença la tovallola i assegura que fins dijous que ve, quan el consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità ha d’aprovar les noves tarifes del transport públic per a l’any 2018, hi ha la possibilitat de mantenir els preus congelats per segon any consecutiu. Però només si l’Estat incrementa la seva aportació a l’estructura tarifària integrada de l’àrea de Barcelona.
Si no, un increment de tarifes, amb la targeta T-10 novament per sobre dels 10 euros, sembla totalment inevitable. Segons fonts municipals, només hi ha una línia vermella que no es repassarà: la de les tarifes considerades socials. Fins i tot en el pitjor dels escenaris, segons l’àrea de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, institució que conforma l’ATM amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona, altres ajuntaments metropolitans i, amb una posició majoritària, la Generalitat, es mantindria la gratuïtat de la targeta rosa, el preu actual de la T-Jove i la tarifa rebaixada per a persones en l’atur.
INCREMENT DE 40 MILIONS
El ple de l’Ajuntament de Barcelona ja va reclamar divendres passat, a proposta del grup municipal de Barcelona en Comú i amb els vots favorables d’ERC, PdeCat, PSC i Ciutadans, que el Govern central recuperi el seu nivell d’aportacions del període 2006-2011 i aporti 148 milions d’euros, amb un increment de 40 milions. Amb tot, l’objectiu a mitjà termini és que el Govern central torni a aportar anualment 175 milions d’euros, davant els 108 actuals.
Cristóbal Montoro Transport públic Ada Colau Transports Ajuntament de Barcelona Preus Ministeri d'Hisenda AMB ( Àrea Metropolitana de Barcelona )
- Higiene i desinfecció Vinagre blanc, el netejador de moda que serveix per a (gairebé) tot
- Club Entendre + Animals i plantes Els 6 bolets comestibles més fàcils de trobar a Catalunya
- Una pista: és al costat de BCN Aquest és la ciutat més lletja de Catalunya, segons la intel·ligència artificial
- No tot s’hi val Noms prohibits a Espanya: aquests són els que la llei impedeix utilitzar
- Intel·ligència artificial ChatGPT diu que aquests són els monuments més bonics d’Espanya: ¿què n’opines?