MOBILITAT SOSTENIBLE

La nova xarxa de bus incorpora quatre línies més aquest dilluns

L'oferta sumarà un total de 20 recorreguts d'altes prestacions que transportaran 350.000 passatgers al dia

El desplegament comportarà canvis en la trama actual i s'adequaran 19 quilòmetres addicionals de carril reservat

fcasals24331210 barcelona 26 11 2013 nuevos autobuses de la linea ortogonal 171111130804

fcasals24331210 barcelona 26 11 2013 nuevos autobuses de la linea ortogonal 171111130804

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

La nova xarxa de bus de Barcelona continua el desplegament. Demà s’incorporen quatre línies més que, amb les que s’han anat posant en funcionament en els últims cinc anys, sumaran un total de 20 recorreguts d’altes prestacions. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) calcula que entre totes les línies portaran 350.000 passatgers diaris.

Això suposarà un salt qualitatiu, ja que representarà el 48% del passatge total del bus. Una vegada més, l’Ajuntament de Barcelona i TMB redoblaran els esforços per comunicar aquests canvis als barris afectats. A aquest afany informatiu s’afegirà l’adequació de 19 quilòmetres més de carril reservat, que pretenen augmentar la velocitat comercial dels nous busos, autèntic repte a aconseguir.

Amb aquestes quatre línies que s’estrenen demà es travessa l’equador de l’ambiciós projecte, ja que únicament quedaran vuit recorreguts per implementar. Els restants estan previstos entre la primavera i la tardor de l’any que ve. Com passa des del 2012, les estrenes de la xarxa ortogonal impliquen canvis en els serveis existents, anul·lacions i agrupacions de línies per ser més sostenibles.

Tres d’aquestes donaran servei a alguns dels barris amb la renda familiar més baixa de tota la ciutat, com la Marina del Prat Vermell, Trinitat Vella, Roquetes, Vallbona o Trinitat Nova.

La línia D40 és la que preveu portar més passatgers, gairebé 25.000. Unirà la plaça d’Espanya amb la Via Favència a través d’un trajecte de 21,8 quilòmetres i amb una freqüència de pas, com passa en tota la xarxa ortogonal, d’entre cinc i vuit minuts. Aquest itinerari elimina l’autobús 32 i modifica el recorregut del 27 i serà l’únic dels quatre que disposarà de vehicles de TMB articulats.

Les altres tres línies són verticals. La V5 anirà de Mare de Déu del Port (al passeig de la Zona Franca) fins a Bisbe Català, molt a prop de la Ronda de Dalt. Unirà Pedralbes amb la Marina del Prat Vermell i és una en què els responsables de mobilitat de la ciutat tenen dipositades més esperances: d’entrada calculen que transporti uns 3.000 usuaris. Com que prèviament no existia un servei similar, es podria donar una demanda induïda.

CANVIS A LES LÍNIES H6, H14 I H16

El V29 connectarà el Fòrum amb Roquetes i portarà unes 5.000 persones cada dia. Disposarà de parada a la Sagrera, que algun dia serà un important intercanviador de metro, bus, Rodalies i alta velocitat. El V31, de la Mar Bella fins a Trinitat Vella, mourà uns 4.000 viatgers diaris.

Notícies relacionades

Al marge d’aquestes incorporacions, tres de les línies ja existents (H6, H14 i H16) també experimentaran alguns canvis en els seus recorreguts a partir de demà. Els més destacats són els de l’H16, que canvia Sepúlveda per Paral·lel i Manso i allargarà el seu final fins al campus universitari del Besòs.

Una vegada més, des de principis d’aquest mes i fins al dia 25 de novembre vinent, s’han desplegat 110 informadors en 550 parades d’autobús, en 31 intercanviadors (un dels punts forts de la xarxa, la intermodalitat), 32 ambulatoris i hospitals i 29 casals de la tercera edat.