ACTUALITAT BLAUGRANA

El Barça arrenca el ‘sí’ de Joan García i es disposa a pagar els 25 milions de la seva clàusula de rescissió

Joan García, en un partido con el Espanyol.

Joan García, en un partido con el Espanyol. / Afp

1
Es llegeix en minuts
Marcos López
Marcos López

Periodista

ver +

El setge es va tancant. Joan García, el porter de l’Espanyol, està a punt de convertir-se en nou jugador del Barça, que està disposat a abonar els 25 milions d’euros que fixa la seva clàusula de rescissió més l’IPC. El porter, de 24 anys, ja ha decidit canviar de club, però no de ciutat, i obre, a més, una trama de successió interessant al Barcelona de Flick. La directiva de Joan Laporta ja ha començat a moure el mercat amb el traspàs d’Álex Valle al Como de Cesc (sis milions d’euros) més la cessió, encara no oficial, d’Ansu Fati al Mònaco, per fer l’imprescindible buit salarial.

Interessant i, alhora, intrigant perquè Ter Stegen, el porter titular i capità de la plantilla blaugrana, ja ha deixat dit públicament que es veu la temporada vinent vestint la samarreta blaugrana. Té contracte tres anys més i la seva fitxa, una de les més elevades del vestidor, compromet la seva sortida, tenint en compte, a més, que li toca viure la vigília del Mundial-2026 que se celebrarà als Estats Units.

Notícies relacionades

Joan García firmarà per cinc anys amb l’objectiu d’assentar-se en la titularitat del Barça, convençut també que és el camí més curt per arribar a la selecció absoluta, patrimoni ara d’Unai Simón (Athletic), Álex Remiro (Reial Societat) i David Raya (Arsenal). El porter de Sallent, format a la DAMM i que porta gairebé una dècada en les categories inferiors de l’Espanyol, al qual va arribar com a cadet, sap que si es confirma de blaugrana tindrà més senzill aquest ascens amb Espanya. 

Ter Stegen, en la roda de premsa que ha ofert en la concentració de la selecció alemanya. /

@DFB_Team

Ter Stegen no se’n vol anar, Joan García està a punt d’arribar i Szczesny encara no ha anunciat oficialment que renovarà, malgrat que té la proposta del club blaugrana per seguir dos anys sota la fórmula de l’un més un. No n’hi ha, per tant, cap buit per a Iñaki Peña, que va ser el titular des del setembre passat fins al gener després de la greu lesió de l’alemany i abans que Flick entregués la porteria al veterà polonès.

Temes:

Espanyol