Transport públic a Catalunya

El Govern ampliarà la bonificació dels bitllets de trens regionals al 60% a partir de l'1 de juliol

Territori vol solucionar així el "greuge" que hi havia amb els usuaris de Rodalies

El Govern ampliarà la bonificació dels bitllets de trens regionals al 60% a partir de l'1 de juliol
2
Es llegeix en minuts
ACN

La consellera de Territori i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, ha anunciat que l'Executiu català bonificarà un 60% els bitllets de trens regionals a partir de l'1 de juliol i fins al 31 de desembre i reduirà així "fins a un 33% el preu del bitllet". En un principi, la bonificació prevista era del 40%. En sessió de control aquest dimecres al ple del Parlament, ha assegurat que ha escoltat les plataformes en defensa del transport públic, i ha reconegut que "hi havia un greuge comparatiu entre Rodalies i regionals", per la qual cosa impulsaran aquesta bonificació del 60% dels bitllets de regional.

"Atenem aquesta demanda, és de justícia, volem un model tarifari just i equitatiu que s'adapti a la realitat territorial i per tant afegim aquesta bonificació perquè no hi hagi aquest greuge comparatiu", ha subratllat la consellera en resposta a una pregunta de la portaveu d'ERC al Parlament, Ester Capella. Els usuaris de Rodalies pagaran una tarifa plana de 20 euros.

Pel que fa als títols integrats de l'ATM de Barcelona, la consellera ha reiterat que se seguirà aplicant la bonificació del 50% fins al 31 de desembre. Tot i que les aportacions de les diferents administracions –locals, Generalitat i Govern espanyol– canviaran, el descompte per a l'usuari seguirà sent equivalent a la meitat i no notarà cap diferència. D'altra banda, els usuaris d'Avant –mitjana distància d'alta velocitat– continuaran amb les bonificacions del 50% fins a final d'any.

La consellera ha recordat que la política de bonificacions al transport públic va ser una mesura "acotada" en el seu moment, impulsada pel Govern espanyol per fer front a la crisi inflacionària derivada de la guerra d'Ucraïna.

En la seva intervenció, la diputada d'ERC i exconsellera de Territori, Ester Capella, havia denunciat durant la pregunta parlamentària al Govern que la nova política de bonificacions a Rodalies i Regionals a partir del mes vinent suposava un greuge per als viatgers que viuen més allunyats de Barcelona i que només compten amb el tren per desplaçar-se.

Tren-tram

Sobre els diferents projectes de tren-tram, la consellera ha afirmat que "en els propers quatre mesos" tenen previstes reunions amb representants territorials per acotar les propostes, i ha detallat que el projecte del tren-tram del Bages requerirà una inversió d'uns 150 milions d'euros.

Notícies relacionades

Ha explicat que a Terres de l'Ebre estan valorant que hi hagi un recorregut d'una línia única per la riba esquerra del riu Ebro, "amb una previsió de treballar d'aquí al 2030".

A més, a les comarques de Girona s'encarregaran estudis informatius del sistema urbà tranviari, i al Pirineu estan analitzant la viabilitat d'un nou servei ferroviari entre Barcelona i Andorra i a l'interior de l'Alt Pirineu i Andorra i la Seu d'Urgell (Lleida) i Andorra.